موبایل

افزایش قیمت موبایل به نسبت گرانی قیمت دلار

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل و سیم‌کارت می‌گوید در حال حاضر روند نوسان قیمت برندهای مختلف وضعیت متفاوتی دارد. البته علاوه بر نوسان قیمت ارز عدم عرضه به موقع برخی برندها باعث شد تا قیمت برخی برندها افزایش دو چندانی داشته باشد. باید عنوان کرد قیمت موبایل به همان نسبتی که قیمت دلار گران شد، به همان نسبت افزایش یافت

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از تجارت نیوز؛ رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل و سیم‌کارت در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت موبایل در ماه‌های پایانی سال ارزان می‌شود یا خیر؟ گفت: با توجه به شرایط فعلی بازار قیمت موبایل هم متغییر است؛ چرا که قیمت موبایل وابسته به نرخ ارز آزاد است. قیمت موبایل فعلا روند افزایشی دارد؛ این در حالی است که فعلا تقاضایی برای خرید موبایل در بازار مشاهده نمی‌شود.

در حال حاضر روند نوسان قیمت برندهای مختلف وضعیت متفاوتی دارد. البته علاوه بر نوسان قیمت ارز عدم عرضه به موقع برخی برندها باعث شد تا قیمت برخی برندها افزایش دو چندانی داشته باشد. باید عنوان کرد قیمت موبایل به همان نسبتی که قیمت دلار گران شد، به همان نسبت افزایش یافت.

وی اظهار کرد: متاسفانه در این بازه زمانی برخی عرضه‌کنندگان از شرایط سودجویی می‌کنند. یعنی موبایلی که با قیمت دلار ۱۱ یا ۱۲ هزار تومانی خریداری کردند با بالا رفتن قیمت دلار موبایل را با گران‌ترین قیمت عرضه می‌کنند. فعلا قیمت موبایل نوسان روزانه دارد. همچنین بازار از لحاظ میزان معاملات رونق خوبی ندارد. سطح فروش فعالان صنفی کاهش پیدا کرده است.

موبایل داخلی تولید می شود؟

فروتن لاریجانی درباره تولید موبایل در کشور اظهار کرد: برای تولید موبایل ما باید ابتدا زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و بعد برای این مسیر گام برداریم، اینکه در هر عرصه‌ای به خودکفایی و تولید برسیم اقدام سنجیده‌ای است اما در حوزه تکنولوژی نباید تجربه دنیا را در این حوزه فراموش کرد. در حقیقت با تعامل با برندهای دنیا باید تعامل را برقرار کرد. به عنوان مثال طی سال‌های گذشته برند نوکیا در کشور فنلاند استارت خورد اما در نهایت فنلاندی‌ها برای تولید برخی قطعات از چینی‌ها کمک گرفتند.

وی در ادامه تصریح کرد: هیچ شرکت بین‌المللی تاکنون نتوانسته صفر تا ۱۰۰ موبایل را در کشور خودش تولید کند. برای صرفه اقتصادی و کاهش هزینه‌ها برخی شرکت‌ها با سایر کشورها تولید مشترک را راه‌اندازی کردند. باید در شرایط فعلی دید که آیا تولید موبایل در کشور به صرفه است یا خیر؟ آیا با وجود غول‌های تکنولوژی در دنیا می‌توانیم اقدامی رقابت‌پذیر داشته باشیم؟

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل درباره وضعیت واردات گفت: چنانچه ما از ظرفیت فعلی تولید استفاده کنیم. برای پیشبرد اهدافمان در حوزه تولید باید به طور پلکانی شرایط واردات را تغییر دهیم. اما اگر در حوزه تولید موبایل بخواهیم براساس آزمون و خطا رفتار کنیم و از آن سو واردات را کاهش دهیم شاید این موضوع در طولانی مدت برای متقاضیان خوشایند نباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا