فناوری اطلاعات

گجت ذهن خوان فیس بوک بزودی معرفی می شود

البرز فاو نیوز به نقل از تکنولوژی ریویو، شرکت فیس‌بوک هزینه‌های مربوط به آزمایشات مغزی برای ساخت دستگاه ذهن‌خوان را تامین می‌کند.

شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در حال تلاش برای خواندن افکار افراد هستند. اما کسی برای مواجهه با عواقب و پیامدهای آن آماده نیست.

در سال 2017 شرکت فیس‌بوک اعلام کرد که قصد ساخت هدبندی را دارد که کاربران در صورت استفاده از آن و تنها با فکر کردن می‌توانند در هر دقیقه صد کلمه را تایپ کنند.

اکنون پس از گذشت بیش از دو سال، این غول رسانه‌ای اجتماعی اعلام کرده که سرمایه‌گذاری عظیمی را برای تحقیق بر روی افراد داوطلب صرف کرده است. اخیرا محققان رمزگشاهای سخنگویی را ایجاد کرده‌اند که با بررسی سیگنال‌های مغز می‌توانند نشان دهند که مردم قصد گفتن چه چیزی را دارند.

2Facebook-mindreading

فیس‌بوک گفته که به صورت مستمر در حال تلاش است تا بتواند توانایی برقراری ارتباط افراد دچار اختلال تکلمی را بازیابی کند. فیس‌بوک همچنین قصد دارد هدستی را بسازد که در آن افراد با استفاده از افکار خود بتوانند کنترل موسیقی یا برهم‌کنش‌های واقعیت مجازی را در اختیار بگیرند.

دستگاه ذهن‌خوان علاوه بر اینکه یک راه مناسب برای کنترل دستگاه‌ها است، این امکان را در اختیار فیس‌بوک قرار دهد تا بتواند سیگنال‌های مغز را نیز بشنود. در صورت دستیابی به این قابلیت فیس‌بوک می تواند اطلاعات زیادی مانند واکنش افراد به پست‌ها و بروز‌رسانی‌ها را جمع‌آوری کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا