فناوری اطلاعات

کنسول Xbox Series X رسماً در Game Awards 2019 معرفی شد

البرز فاوا نیوز؛ چند ساعت پیش در جریان رویداد Game Awards 2019، با پخش تیزری که مشاهده کردید مایکروسافت از کنسول نسل نهمی خود با نام Xbox Series X رونمایی کرد. ایکس باکس سری ایکس از لحاظ قدرت پردازش 4 برابر قدرتمند تر از Xbox One X می باشد و همچنین به شما قابلیت دسترسی به هزاران بازی نسل های قبل را نیز می دهد.
این کنسول جدید با طراحی جدید و جسورانه ی خود می تواند هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی روی زمین قرار گیرد و کار کند.

در کنار این کنسول از یک مدل دسته ی وایرلس جدید رونمایی شد، تقربیاً کار کردن با این کنترل های جدید توسط هرکسی با هر ابعاد دستی با طراحی جدید راحت خواهد بود. همچنین میانبری جدید به نام Share به شما کمک می کند تا راحت تر از بازی خود تصویر و یا فیلم ضبط نمایید و با هر کامپیوتر شخصی مجهز به ویندوز 10، Xbox One و هر Xbox Series X دیگری نیز سازگار می باشد.

از نگاه فنی این دستگاه توانایی اجرای بازی ها را با حداکثر توان خود تا کیفیت 4K و با نرخ به روز رسانی 120 فریم بر ثانیه و یا با فریم های پایین تر تا کیفیت 8K اجرا نماید. پردازنده ی اختصاصی این دستگاه با طراحی جدید AMD به سطح پردازشی خواهد رسید که تا کنون در هیچ کنسولی دیده نشده است.
پردازنده گرافیکی جدید و حافظه ی داخلی از نوع SSD استفاده شده، زمان بارگذاری هر بازی را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

مایکروسافت به کاربران Xbox Series X دلگرمی می دهد که نگران بازی های انحصاری این کنسول نباشند چون سازندگان بسیاری از جمله 15 استودیوی بازی سازی ایکس باکس درحال تدارک دیدن بزرگترین و خلاقانه ترین بازی های انحصاری برای این کنسول (اولین بازی آنها Halo Infinite می باشد) هستند.

از طرف تیم سازنده ی Xbox Series X تاریخ عرضه ی این کنسول تعطیلات سال آینده ی میلادی (حدوداً یکسال دیگر) اعلام شده است.

[aparat id=’PsexZ’]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا