موبایل

گوشی تاشو وان پلاس از طراحی Oppo Find N بهره می‌برد

احتمالا کمپانی وان پلاس نیز به زودی وارد بازار گوشی‌های تاشو شود و بر اساس اطلاعات منتشر شده گوشی تاشو وان پلاس شباهت بسیار زیادی به دستگاه Oppo Find N خواهد داشت.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، اکنون زمان آن فرا رسیده که تمام شرکت‌های تولید کننده گوشی هوشمند وارد رقابت در بازار گجت‌های تاشو شوند. با توجه به اطلاعات منتشر شده کمپانی Vivo از گوشی Vivo X Fold رونمایی کرده و این شرکت نیز اولین دستگاه تاشو خود را به بازار عرضه خواهد کرد.

با توجه به محبوبیت شرکت وان پلاس و همچنین پشتیبانی از طراحی‌های جذاب، انتظار می‌رود این کمپانی یک دستگاه تاشو بسیار مدرن و قدرتمند را به بازار عرضه کند. بر اساس اخبار منتشر شده شرکت وان پلاس از اوپو تقلید خواهد کرد، اما به دلیل اینکه Oppo Find N در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شد و شرکت وان پلاس احتمالا اواخر سال جاری از دستگاه جدید خود رونمایی خواهد کرد، وجود فناوری‌های جذاب در گوشی تاشو OnePlus وجود دارد.

گوشی تاشو شرکت اوپو از یک صفحه نمایش خارجی با ابعاد ۵.۴۹ اینچ بهره می‌برد که این صفحه نمایش به وضوح تصویر ۱۹۷۲ در ۹۸۸ پیکسل مجهز شده است. نرخ تازه سازی نمایشگر دوم این دستگاه معادل ۶۰ هرتز است که اکثر کاربران انتظار داشتند این صفحه نمایش نیز به نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی مجهز شود. جدیدترین شیشه‌ی محافظ شرکت کورنینگ، گوریلا گلس ویکتوس نام دارد و اوپو برای جلوگیری از آسیب رسیدن به صفحه نمایش دوم تصمیم گرفت از این محافظ استفاده کند. صفحه نمایش اصلی (تاشو) این دستگاه دارای ابعاد ۷.۱ اینچی است که از وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۷۹۲ پیکسل بهره می‌برد، این نمایشگر می‌تواند تصاویر مختلف را با وضوح و کیفیت بالایی به تصویر بکشد.

در کنار این وضوح تصویر بالا از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی نیز استفاده می‌شود. این نمایشگر از پنل LTPO ساخته شده و این موضوع به معنی کم مصرف بودن نمایشگر است. این شرکت از فناوری گلس بسیار نازک (Ultra Thin Glass) استفاده کرده که این شیشه نازک دارای ضخامت ۰.۰۳ میلی متری است.

گوشی‌های تاشو همگی دارای لولاهایی هستند که باعث می‌شود تا دستگاه باز و بسته شود. به همین دلیل این بخش به یکی از مهم‌ترین قسمت‌های گوشی‌های تاشو تبدیل شده است؛ زیرا در صورت خراب شدن این لولاها عملا گوشی تاشو بی استفاده می‌شود. بر این اساس کمپانی‌ها باید این بخش را با نهایت دقت تولید کنند، اوپو ادعا کرده است که گوشی Find N می‌تواند ۲۰۰ هزار بار باز و بسته شود. بخش لولاهای توسط ۱۳۶ قسمت به صورت جداگانه تولید شده‌اند و به همین دلیل است که کاربران می‌توانند با خیال راحت این دستگاه را خریداری کنند. لولاهای این گجت تاشو باعث می‌شوند صفحه نمایش بتواند بین زاویه‌های ۵۰ تا ۱۲۰ درجه باز و بسته شود.

دستگاه کمپانی اوپو در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شده و به همین دلیل به تراشه‌ی Snapdragon 888 مجهز شده است. این پردازنده یک چیپست ۵ نانومتری است که می‌تواند بازی‌ها و برنامه‌های سنگین ویرایش ویدیو را به راحتی اجرا کند. این دستگاه از حافظه داخلی حداکثری ۵۱۲ گیگابایتی بهره می‌برد و در کنار این میزان حافظه‌ی داخلی از ۱۲ گیگابایت رم نیز استفاده می‌شود. حافظه‌های استفاده شده در این دستگاه از نوع UFS 3.1 هستند که این حافظه‌ها توسط شرکت سامسونگ طراحی شده‌اند. برای تامین انرژی این دستگاه از باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده شده است که افراد برای شارژ کردن این باتری باید از آداپتور ۳۳ واتی استفاده کنند.

دوربین اصلی این گجت از کیفیت ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و در پنل جلویی یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی برای تصویر برداری در حالت سلفی دارد. تصویر برداری با این دوربین می‌تواند برای افراد لذت بخش باشد، اما انتظار می‌رود که گوشی تاشو وان پلاس از سخت افزار جدیدتر و قدرتمندتری استفاده کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا