گیم

کنسول پلی استیشن 5 پرو چه زمانی عرضه می‌شود؟

یکی از افشاگرهای سرشناس به تازگی بازه عرضه پلی استیشن 5 پرو را لو داده که بر اساس آن، این کنسول کمتر از یک سال دیگر از راه می‌رسد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، حدود چهار سال از عرضه کنسول‌های نسل نهم به بازار می‌گذرد و آن‌طور که به نظر می‌رسد، دو شرکت مایکروسافت و سونی مشابه نسل پیشین قصد دارند که کنسول‌های میان نسلی خود را به‌زودی روانه بازار کنند؛ کنسول‌هایی که به ظاهر از نظر قدرت تفاوت فاحشی با مدل‌های فعلی دارند.

در همین راستا، دیروز بود که آقای تام هندرسون، یکی از اینسایدرهای قابل اعتماد، اطلاعاتی از مشخصات کنسول پلی استیشن 5 پرو و ویژگی‌های جدید آن به اشتراک گذاشت که بر اساس آن، گویا این دستگاه حدود ۳ برابر قدرتمندتر از مدل فعلی خواهد بود و فناوری‌های مدرنی برای اجرای بهتر بازی‌ها استفاده می‌کند.

در این میان، سوالی که ذهن هوادارها را به خود درگیر کرده، زمان عرضه پلی استیشن 5 پرو است. تام هندرسون در پاسخ به این ابهامات اعلام کرده که شرکت سونی در نظر دارد کنسول PS5 Pro را در تعطیلات سال ۲۰۲۴ میلادی (اواخر پاییز سال ۱۴۰۳) به بازار عرضه کند. هرچند، با توجه به کمبود عناوین فرست پارتی سونی در سال جاری، ممکن است که عرضه کنسول چند ماهی عقب بیافتد.

با توجه به شایعه‌های قبلی، به نظر می‌رسد که سونی در سپتامبر سال ۲۰۲۳ میلادی کیت توسعه‌دهنده PS5 Pro را در اختیار استودیوهای فرست پارتی قرار داده است. همچنین، کیت توسعه‌دهنده دستگاه از ابتدای سال جاری میلادی به دست استودیوهای ترد پارتی رسیده و مهم‌تر اینکه ظاهرا کیت بررسی نهایی کنسول از بهار پیش‌رو در دسترس سازندگان بازی‌ها قرار می‌گیرد.

در رابطه با قیمت پلی استیشن 5 پرو، حدس و گمان‌های زیادی از سوی منابع مختلف مطرح شده است. بسیاری از تحلیل‌گرها بر این باور هستند که قیمت این کنسول نزدیک به ۱۰۰ دلار گران‌تر از مدل فعلی، حدود ۶۰۰ دلار، خواهد بود. دقت داشته باشید که شرکت سونی هنوز این ادعاها را تایید نکرده و اظهارات فوق در حد یک شایعه محسوب می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا