گیم

کنسول نینتندو سوییچ در سال ۲۰۲۳ همچنان ارزش خرید دارد

کنسول نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) زمانی که در ماه مارس ۲۰۱۷ (اسفند ۱۳۹۵ شمسی) راه اندازی شد موفقیت بزرگی به حساب می‌آمد و خیلی سریع به محبوب‌ترین کنسول خانگی تبدیل شد که تا به امروز فروش خوبی را تجربه کرده است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، تقریبا ۶ سال از زمان عرضه کنسول نینتندو سوییچ گذشته و تا‌کنون چندین نسل از کنسول‌های دیگر ساخت شرکت‌های سونی، مایکروسافت و سایرین به بازار عرضه شده است. حالا این سوال پیش می‌آید که در سال ۲۰۲۳ آیا این کنسول قدیمی همچنان ارزش خرید دارد. نینتندو خط تولید Nintendo Switch  را در همان ابتدا بسیار قدرتمند راه‌اندازی کرد.

عرضه عناوینی مانند The Legend of Zelda: Breath of the Wild، در کنار موفقیت‌های اولیه مانند  Super Mario Odyssey، Splatoon 2، و Mario Kart 8 Deluxe  منجر به فروش بیشتر سوییچ شد و در طول ۱۰ ماه پس از عرضه تا به امروز، از این کنسول بیش از ۱۱۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان به فروش رسیده است.

در تمام این سال‌ها نینتندو به تلاش ادامه داد و با عرضه‌ی نسخه‌های دیگری از این کنسول، Nintendo Switch Lite و Nintendo Switch OLED فروش خود را تقویت کرد، اگرچه قابلیت‌های این دستگاه‌ها در طول این سال‌ها با تغییرات چشمگیری همراه نبود. در همین حال، سرویس اشتراک آنلاین نینتندو سوییچ طی سال‌های اخیر بهبود یافت و اکنون مجموعه‌ای مبتنی بر عناوین NES، SNES، N64 و Sega Genesis/Mega Drive را ارایه می‌کند که تقریبا به شکل منظم به‌روزرسانی شده‌اند.

در حالی که نینتندو سوییچ یکی از بهترین کنسول‌ها برای بازی‌های دستی به شمار می‌رود، اما معایب قابل توجهی وجود دارد که باعث می‌شود از کنسول‌هایی مثل  PS5، Xbox Series X و Xbox Series S عقب بیفتد. با توجه به مطالب گفته شده در بالا اگر تاکنون نسل جدید کنسول نینتندو سوییچ را خریداری نکرده‌اید، ادامه مقاله سرگرمی را بخوانید تا دریابید که آیا این کنسول در سال ۲۰۲۳ ارزش خرید دارد یا خیر.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که موجبات آزار کاربران را در رابطه با کنسول‌های نینتندو فراهم می‌کرد، در زمان عرضه هر سه مدل نینتندو سوییچ در همه جا عرضه نمی‌شد و کاربران برای خرید این دستگاه با مشکل مواجه بودند. البته فروش سوییچ در خرده‌فروشی‌های آنلاین و فروشگاه‌ها بسیار رایج بود و این کنسول توانست سهم خوبی را در بازار کنسول‌های دستی به خود اختصاص دهد و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایش این بود که مثل کنسول PS5 با مشکل کمبود قطعات روبه‌رو نشده بود.

در حال حاضر کنسول‌های پایه Nintendo Switch، Nintendo Switch Lite و Nintendo Switch OLED – و برخی از نسخه‌های ویژه، همگی در خرده‌فروشی‌های آنلاین مثل آمازون در دسترس هستند.

مدل‌های مختلف کنسول های نینتندو سوییچ

نسخه‌ی استاندارد نینتندو سوییچ مدلی است که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد و از بین سه مدل فعلی موجود است. مسلماً از نظر قیمت و مشخصات، نقاط قوت زیادی دارد، زیرا مدل پایه سوئیچ را می‌توان در حالت docked با تلویزیونی با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل یا در حال حرکت در حالت قابل حمل با وضوح پایین‌تر ۷۲۰ پیکسل پخش کرد.

متأسفانه نینتندو سوییچ از وضوح 4K پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین بدون افزایش وضوح، بازی در حالت docked در یکی از بهترین تلویزیون‌های 4K ممکن است تصویری مبهم‌تر از آنچه انتظار دارید ارایه کند. به این ترتیب، ما یک صفحه نمایش ۱۰۸۰ پیکسل را به عنوان بهترین راه برای لذت بردن از بازی‌های سوئیچ هنگام بازی در حالت dock توصیه می‌کنیم.

گفته می‌شود که بازی Nintendo Switch Sports در حال پیاده‌سازی سوپر رزولوشن کد باز FidelityFX AMD است. این فناوری الگوریتمی می‌تواند رزولوشن‌های پایین‌تر را تا یک تصویر واضح 4K بدون تأثیر بر عملکرد بازی ارتقا دهد. نینتندو ممکن است از FidelityFX در بازی‌های آینده استفاده کند که می‌تواند برای عناوین آینده مانند The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom و Metroid Prime 4 فوق‌العاده باشد.

تصاویری که به تازگی منتشر شده حکایت از بازی Nintendo Switch Sports با وضوح 4K ارتقا یافته دارد. بنابراین اگر می‌خواهید سوییچ شما یک سیستم کاملاً قابل حمل باشد، Nintendo Switch Lite گزینه خوبی است، زیرا نسبت به مدل پایه ارزان‌تر و کمی کوچک‌تر است، اما به خاطر داشته باشید که برخلاف مدل پایه، کنترل‌کننده‌های Joy-Con Lite  قابل جدا شدن نیستند و کنسول را نمی‌توان روی تلویزیون پخش کرد.

در نهایت، نسخه پرمیوم Nintendo Switch OLED است که به لطف پنل OLED شفاف ۷۲۰ پیکسلی، بهترین کیفیت تصویر را در بین هر سه مدل ارایه می‌کند. اگر بیشتر قابل حمل بودن کنسول برای‌تان مهم است، این نسخه یک انتخاب عالی است. با این حال، کمی گران‌تر از مدل پایه سوئیچ است و بازی در حالت docked هیچ مزیت ملموسی ندارد. اگر می‌خواهید بازی‌های خود را با نمایه رنگی زنده‌تر در حالی که در حال حرکت هستید بازی کنید، نینتندو سوییچ OLED گزینه مناسبی است.

Nintendo Switch OLED مزایای دیگری نیز دارد؛ ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد که دو برابر مدل پایه است که البته خیلی زیاد نیست، بنابراین برای داشتن فضای بیشتر باید کارت microSD اضافی تهیه کنید، به خصوص اگر قصد دانلود و اجرای بازی‌های زیادی را دارید. Switch OLED همچنین دارای یک پایه در پشت کنسول است که عریض‌تر و محکم‌تر از مدل پایه سوئیچ است و OLED را برای بازی قابل حمل ایده‌آل می‌کند.

Nintendo Switch Online سرویس اشتراک آنلاین سوییچ است که مدت کوتاهی پس از راه اندازی کنسول آغاز به کار کرد. این سرویس پولی برای دسترسی به بازی‌های چند نفره آنلاین در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد و همچنین امکان دسترسی به ذخیره‌های ابری و مجموعه‌ای از عناوین NES و SNES را از طریق برنامه‌های اختصاصی فراهم کرد.

این سرویس مورد استقبال قرار نگرفت، چراکه کاربران مدام با مشکلاتی مثل عدم اتصال و قطع ارتباط هنگام بازی روبه‌رو بودند و این سرویس به وضوح از زیرساخت‌های آنلاین رقبا مثل  PS5، Xbox و PC عقب بود. اما نینتندو عقب‌نشینی نکرد و در صدد رفع نقایص آن برآمد و البته موفق شد این سرویس را با پیشرفت خوبی همراه کند و به طور پیوسته کیفیت اتصال آنلاین خود را بهبود داد.

در همین راستا سال ۲۰۲۱ یک لایه پریمیوم به نام Expansion Pack  به سرویس آنلاین سوییچ اضافه شد که به بازیکنان امکان می‌داد عناوین  N64، Sega Genesis/Mega Drive و اخیرا عناوین Game Boy و Game Boy Advance را بازی کنند.

مطمئناً اکنون با Nintendo Switch Online کاربران می‌توانند درآمد بیشتری نسبت به چند سال پیش به دست آورند. هنوز هم Expansion Pack برای برخی بسیار گران خواهد بود اما این سرویس سال به سال بهبود می‌یابد و به طور مداوم سرویس‌های جدیدی برای این کنسول ارایه می‌شود. مخصوصاً زمانی که یکی از نسخه‌های ارزان قیمت Nintendo Switch Online  را خریداری می‌کنید.

اما در نهایت آیا نینتندو سوییچ ارزش خرید دارد؟

کنسول نینتندو سوییچ به دلیل داشتن کتابخانه بازی متنوع و پشتیبانی مستمر، همچنان در سال ۲۰۲۳ خرید ارزشمندی به شمار می‌رود و شما نگرانی خرید کنسولی را که نینتندو نسل بعدی را به زودی جایگزین آن می‌کند، ندارید.

با وجود کاستی‌هایی مانند فضای ذخیره سازی نسبتا کم، عدم پشتیبانی 4K و زیرساخت ناقص آنلاین، نینتندو سوییچ همچنان به عنوان یک کنسول قابل حمل فوق العاده که مملو از بازی‌های انحصاری عالی، مزایای اشتراک ارزشمند و قیمت بسیار مقرون به صرفه است، یک دستگاه حرفه‌ای و کاربردی به شمار می‌رود که همچنان طرفداران خود را در سراسر دنیا دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا