گیم

کنسول دستی Valve Steam Deck معرفی شد

شرکت ولو نهایتاً امروز کنسول گیمینگ دستی استیم دک (Steam Deck) را وارد بازارها کرد و از امروز علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید آن اقدام کنند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ همانطور که می‌دانید شرکت Valve چندین ماه پیش از کنسول دستی خود با نام Steam Deck رونمایی کرد، اما این شرکت بنا به دلایلی از قبیل معضل کمبود تراشه و آثار همه‌گیری ویروس کرونا در زنجیره‌ی تامین قطعات خود نتوانست استیم دک را پس از معرفی، وارد بازار کند. البته علاقه‌مندان می‌توانستند همان چند ماه پیش نیز می‌توانستند نسخه مد نظر خود را پیش‌خرید کنند، اما مشخص نبود این محصول چه زمانی به دستشان خواهد رسید.

روز گذشته ولو به تمام افرادی که در طرح پیش‌فروش و رزرو کنسول استیم دک شرکت کرده بودند ایمیل زد و جزئیات ارسال محصول را با آن‌ها در میان گذاشت. کاربرانی که کنسول مزبور را رزرو کرده بودند نیز 72 ساعت فرصت دارند با پرداخت هزینه‌ی کاملِ دستگاه خرید خود را تکمیل کنند یا رزرو خود را لغو کنند. هم‌اکنون اولین دسته از کنسول‌های گیمینگ استیم دک به دست خریداران رسیده است و Valve قصد دارد دسته‌ی دوم این محصولات را نیز در هفته‌ی آینده وارد بازار کند.

کنسول دستی Valve Steam Deck

افزون بر این، اخیراً ولو یک مینی گیم در دنیای بازی Portal با نام Aperture Desk Job طراحی کرده است که به واسطه‌ آن کاربر را با قابلیت‌ها، کنترل و نحوه‌ی استفاده از Steam Deck آشنا می‌کند. به عبارتی این بازی را می‌توان مشابه بازی Astro’s Playroom حاضر در PS5 دانست که برای معرفی قابلیت‌های کنترلر Dual Sense طراحی شده است.

هرچند بازی Aperture Desk Job برای کنسول استیم دک طراحی شده است، اما دیگر علاقه‌مندان نیز می‌توانند آن را برای PC نیز دانلود و نصب کنند. این مینی گیم از تاریخ 1 مارس (10 اسفند) برای تمام کاربران استیم به صورت رایگان در دسترس قرار خواهد گرفت.

شرکت Valve در وب‌سایت استیم نیز صفحه‌ای با نام Great on Deck طراحی کرده و در آن عناوینی که با سخت افزار کنسول Steam Deck بیشترین سازگاری را دارند و این کنسول عملکرد خوبی در اجرای آن‌ها دارد را فهرست کرده است. از عناوین معروف این لیست می‌توان به بازی‌های Elden Ring، Horizon Zero Dawn، The Witcher 3: Wild Hunt، Stardew Valley، Hades، Terraria و Shadow Warrior 2 اشاره کرد.

کنسول دستی Valve Steam Deck

انتظار می‌رود کنسول گیمینگ استیم دک در بازی‌های مزبور عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و آن‌ها را در بهترین حالت اجرا کند. کنسول Steam Deck در سه نسخه‌ی مجهز به 64، 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی SSD عرضه می‌شود که به ترتیب از قیمت‌های 399، 529 و 649 دلار برخوردارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا