فناوری اطلاعات

کاهش 50 درصدی هک شدن حساب‌های گوگل

به مناسبت روز «اینترنت امن‌تر» گوگل اعلام کرده که پس از فعال شدن قابلیت ورود دو مرحله‌ای به حساب کاربری، میزان هک شدن حساب کاربران این شرکت به نصف کاهش یافته است.

فناوری برتر دیجیتال به شهر سخت افزار؛ 8 فوریه در تقویم به عنوان روز اینترنت امن‌تر نام‌گذاری شده و به همین مناسبت گوگل به تشریح اقداماتی که را که در راستای بهبود وضعیت حریم خصوصی و امنیت کاربران و محافظت از آن‌ها در برابر حملات هکرها انجام داده، پرداخته است.

در همین راستا می‌توان به امضای قراردادی به ارزش 5 میلیون دلار میان گوگل و آکادمی Khan اشاره کرده که طی آن گوگل متعهد شده امنیت ۱۸ میلیون عضو این آکادمی را تضمین کند.

نکته جالب دیگری که گوگل بدان اشاره کرده دو برابر شدن جستجوی عبارت how to stop identity theft یا همان (چگونه جلوی دزدی هویت را بگیریم) در سال ۲۰۲۱ است که نشان دهنده افزایش نگرانی کاربران در مورد حفظ حریم خصوصی خود است.

اما گوگل در اکتبر گذشته قابلیت تأیید هویت دو مرحله‌ای را به صورت خودکار برای بیش از ۱۵۰ میلیون نفر از کاربران خود فعال کرد تا وقتی کاربران قصد ورود به حساب کاربری خود را دارند از یک کد امنیتی که گوگل برای آنها ارسال می‌کند، استفاده کنند. گوگل اعلام کرده از زمانی که چنین کاری را انجام داده آمار هک شدن حساب‌های کاربری تا ۵۰ درصد کاهش یافته که فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

علاوه بر این گوگل در راستای حفاظت از کاربران خود اقدامات دیگری هم انجام داده و با یک سری دیگر از شرکت‌ها وارد همکاری شده است تا بدین ترتیب سازمان‌ها و شرکت‌های بسیار مهم بتوانند با کمک گوگل کارمندان خود را برای حفظ امنیت آنلاین آموزش دهند.

همچنین ماه آینده میلادی گوگل از قابلیت جدیدی برای افزایش امنیت حساب کاربری خود رونمایی می‌کند که سطح امنیتی حساب‌های خود را بالاتر ببرد. البته این قابلیت کاملا اختیاری است اما گوگل اعلام کرده جامع‌ترین میزان محافظت این شرکت را در برابر خطرات امنیتی و حمله‌ هکرها خواهد داشت و می‌تواند از حساب کاربری شما در شرایط مختلف نظیر وب‌گردی محافظت کند.

در انتها باید گفت یک حالت دیگر هم تحت عنوان حالت مهمان یا همان Guest Mode وجود دارد که در حال حاضر گوگل آن را برای دستیار صوتی خود به ۹ زبان مختلف برای نمایشگرها و اسپیکرهای هوشمند خود منتشر کرده است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا از دستیار صوتی گوگل  بدون ذخیره‌ هیچ داده‌ صوتی استفاده کنند که این حالت کاملاً مشابه همان حالت ناشناخته یا Incognito در گوگل کروم محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا