فناوری اطلاعات

متا، تیم افشاگر آسیب‌های فیس‌بوک برای جامعه را منحل کرد

متا مالک فیس‌بوک گروهی را که در این شرکت برای بررسی میزان آسیب وارده به جامعه در صورت استفاده از محصولات آن تشکیل شده بود، منحل کرد.

فناوری برتر دیجیتال به تقل از مهر، گروه یادشده گروه نوآوری مسئولانه نام داشت و قرار بود آسیب‌های احتمالی محصولات فیس‌بوک برای جامعه را بررسی کند.

علیرغم انحلال این گروه، اعضای آن کماکان در گروه‌ها و بخش‌های دیگر فیس‌بوک مشغول فعالیت هستند.

متا اعلام کرده این شرکت متعهد به انجام اهداف گروه منحل شده است، اما توضیح نداد چرا استراتژی شرکت در این زمینه تغییر کرده است.

گروه یادشده چند سال قبل و پس از آن تشکیل شد که فیس‌بوک و زیرمجموعه‌های آن به خصوص اینستاگرام متهم به تأثیرگذاری منفی بر جوامع شدند.

این گروه متشکل از مهندسان و همچنین افرادی با پیشینه مطالعه در حوزه حقوق مدنی و مسائل اخلاقی بود و به گروه‌های مختلف عرضه کننده محصولات این شرکت در مورد ” طیف گسترده‌ای از مسائل و معضلات اجتماعی” مشاوره می‌داد.

زویکا کریگر، کارمند متا که این گروه را رهبری می‌کرد، اوایل امسال این شرکت را ترک کرد.

گروه نوآوری مسئولانه تنها گروهی نیست که اخیراً تغییر شکل داده یا منحل شده است. در اوایل تابستان امسال، متا همه گروه هوش مصنوعی خود را از نو در قالب گروهی به نام تأثیرگذاری اجتماعی سازماندهی کرد.

این شرکت همچنین به دنبال کاهش هزینه‌ها بوده زیرا درآمد آن برای اولین بار در تاریخ فعالیت این شرکت کاهش می‌یابد. متا همچنین برخی از پروژه‌ها را در بخش Reality Labs حذف کرده و استخدام نیروهای تازه را در میان شایعات مربوط به اخراج احتمالی برخی نیروها کاهش داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا