موبایل

معرفی سریع ترین شارژ های گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۱

ظرفیت باتری یکی از موارد بسیار مهمی است که کاربران هنگام خرید گوشی هوشمند به آن توجه می‌کنند. اما علاوه بر میزان ظرفیت باتری باید سرعت شارژ شدن آن و توان آداپتور را نیز در نظر گرفت. به همین دلیل در ادامه سریع ترین شارژرهای موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، ظرفیت باتری گوشی‌های هوشمند بر حسب میلی آمپر ساعت اندازه گیری می‌شود و در سال جاری گوشی‌های هوشمندی عرضه شده‌اند که از باتری‌های بزرگ با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی پشتیبانی می‌کنند، اما سرعت شارژ شدن آن‌ها به دلیل ظرفیت بالای باتری و توان کم شارژر بسیار پایین است. این دسته از گوشی‌های هوشمند چندان توجه کاربران را به خود جلب نمی‌کنند و برای مثال می‌توان به گوشی Poco M3 شرکت شیائومی اشاره کرد.

این دستگاه از یک باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی پشتیبانی می‌کند و همراه جعبه این گجت یک آداپتور ۱۸ واتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. استفاده از این آداپتور برای شارژ دستگاه حداقل دو ساعت زمان می‌برد و این سرعت شارژ برای یک گوشی هوشمند در سال جاری مناسب نیست؛ زیرا گجت‌هایی وجود دارد که باتری آن‌ها تنها در مدت زمان ۲۰ دقیقه شارژ می‌شود.

این امکان وجود دارد که شما یک گوشی هوشمند خریداری کنید که شارژ موجود در جعبه آن سرعت چندان بالایی نداشته و برای استفاده از حداکثر سرعت شارژ شدن باتری باید یک آداپتور جداگانه خریداری کنید. در رابطه با این موضوع می‌توان به آداپتور موجود در جعبه گوشی آیفون 11 اشاره کرد. در جعبه این دستگاه یک آداپتور ۵ واتی وجود دارد که برای شارژ کردن باتری هر گجتی در سال ۲۰۲۱ بسیار نامناسب کننده است. اما این امکان وجود دارد که کاربران از آداپتور ۱۸ واتی شرکت اپل برای شارژ کردن باتری این دستگاه استفاده کنند.

سریع ترین شارژر های گوشی‌های هوشمند

لازم به ذکر است که چندی پیش آداپتور‌های بسیار قدرتمندی از سوی کمپانی‌های مختلف مانند شیائومی معرفی شد که دارای توان حداقلی ۱۶۵ وات هستند. اما این شارژرها برای فروش در دسترس کاربران قرار نداشته و گجت‌های زیادی از این سرعت شارژ پشتیبانی نمی‌کنند؛ به همین دلیل تنها شارژرهایی مورد بررسی قرار می‌گیرند که برای فروش در اختیار کاربران قرار داشته باشند.

گوشی Asus ROG Phone 5 از یک باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی پشتیبانی می‌کند و در صورت خرید این گجت یک آداپتور ۶۵ واتی برای شارژ باتری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. این آداپتور می‌تواند تنها در مدت زمان ۳۰ دقیقه باتری این پرچمدار را ۷۰ درصد شارژ کند که این سرعت شارژ برای یک گجت بسیار مناسب است.

جدیدترین پرچمدار شرکت وان پلاس یعنی OnePlus 9 Pro نیز از آداپتور ۶۵ واتی پشتیبانی می‌کند. اما به دلیل اینکه ظرفیت باتری این دستگاه معادل ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت است باتری آن در مدت زمان ۳۰ دقیقه اتصال به آداپتور ۹۹ درصد شارژ می‌شود. بر اساس این موضوع می‌توان گفت که سریع ترین شارژر متعلق به این گجت بوده و اگر به سرعت شارژ شدن باتری گوشی خود و دوام آن اهمیت می‌دهید خرید این پرچمدار به شما پیشنهاد می‌شود.

گوشی‌های عرضه شده در سال جاری توسط شرکت سامسونگ از آداپتور ۲۵ واتی بهره می‌برند که این میزان توان شارژر برای پرچمداران گران قیمتی مانند Galaxy S21 Ultra چندان مناسب نیست. این گجت به باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت مجهز شده است که شارژر ۲۵ واتی می‌تواند در مدت زمان ۳۰ دقیقه ۵۶ درصد باتری این پرچمدار را شارژ کند.

آداپتور آیفون‌های اپل

گوشی‌های شرکت اپل در بخش باتری دارای یک مشکل و ضعف اساسی هستند. البته این مشکل بیشتر در دستگاه‌های عرضه شده قبل از سال ۲۰۲۰ مشاهده می‌شود و با گذشت زمان اپل متوجه نیاز کاربران خود شده و در بعضی از موارد مانند نسخه‌های Pro Max این مشکل برطرف شده است. به هر حال هنوز دستگاه‌هایی وجود دارند که از باتری‌های بسیار ضعیف استفاده می‌کنند.

برای مثال می‌توان به گوشی iPhone SE 2020 اشاره کرد که اپل تصمیم گرفت که باتری این دستگاه را به ظرفیت ۱۸۲۱ میلی آمپر ساعتی مجهز کند. در کنار این دستگاه یک آداپتور ۵ واتی نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که استفاده از این شارژر می‌تواند بسیار برای کاربران ناخوشایند باشد؛ زیرا باتری این دستگاه به کندی شارژ می‌شود و در مدت زمان کوتاهی باتری آن دوباره نیاز به شارژ پیدا می‌کند.

خوشبختانه اپل تا حدودی این مشکل را برطرف کرده و کاربران می‌توانند با استفاده از آداپتور ۱۸ واتی باتری این گجت را شارژ کنند. ناگفته نماند که این آداپتور باید به صورت جداگانه خریداری شود و کاربران برای در اختیار گرفتن آن باید ۱۴ دلار هزینه کنند. در سال ۲۰۲۰ در کنار این گجت غول فناوری کره جنوبی از جدیدترین پرچمدار سری گلکسی نوت با نام Note 20 Ultra رونمایی کرد.

این گجت نیز دارای توان آداپتور مشابهی با گلکسی اس 21 اولترا است اما باتری آن از ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. اگر به این موضوع دقت کنید متوجه می‌شوید که در شرایط کاملا برابر به دلیل اینکه باتری گلکسی اس 21 اولترا دارای ظرفیت بیشتری است باید کندتر از پرچمدار گلکسی نوت شارژ شود. اما به دلیل قدیمی بودن تراشه و فناوری شارژ سریع به کار رفته در گلکسی نوت 20 اولترا این گجت و پرچمدار گران قیمت سال 2021 سامسونگ هر دو در مدت زمان ۳۰ دقیقه اتصال به شارژر ۵۶ درصد شارژ می‌شوند.

همانطور که در گذشته اشاره کردیم کمپانی اپل و دیگر شرکت‌ها به تقلید از کمپانی اپل آداپتور را از جعبه دستگاه‌های خود حذف کردند. این موضوع بدان معنی است که کاربران هنگام خرید گوشی هوشمند باید یک آداپتور جداگانه نیز خریداری کنند. گوشی iPhone 12 شرکت اپل جزو این دسته از گجت‌ها محسوب می‌شود و کاربران موقع خرید این دستگاه باید آداپتور ۱۹ دلاری اپل را که از توان ۲۰ وات پشتیبانی می‌کند خریداری کنند.

نکته جالب توجه این است که توان این آداپتور چندان بالا نبوده و جزو سریع ترین شارژر های موجود در بازار محسوب نمی‌شود، اما کاربران باید برای خرید آن ۱۹ دلار هزینه کنند. ظرفیت باتری این گجت معادل ۲۸۱۵ میلی آمپر ساعت است که توسط این شارژ در مدت زمان ۳۰ دقیقه ۵۷ درصد باتری آن شارژ می‌شود. جالب است که بدانید گوشی iPhone 12 Pro دارای ظرفیت مشابهی با این گجت بوده و در صورت استفاده از شارژر ۲۰ واتی باتری آن ۵۵ درصد شارژ خواهد شد.

یکی از کم فروش‌ترین گوشی‌های شرکت اپل در سال جاری آیفون 12 مینی نام دارد و دلیل این موضوع صفحه نمایش کوچک و باتری با ظرفیت بسیار کم است. اپل از باتری با ظرفیت ۲۲۲۷ میلی آمپر ساعتی برای تامین انرژی این دستگاه استفاده کرده است و کاربران می‌توانند با استفاده از آداپتور ۱۹ دلاری باتری این گجت را در مدت ۳۰ دقیقه حدود ۶۰ درصد شارژر کنند.

همانطور که متوجه شده‌اید گوشی‌های شرکت اپل چندان در بخش باتری و آداپتور پر طرفدار نیستند و کاربران می‌توانند برای خرید یک گجت با ظرفیت باتری مناسب و آداپتور با توان بالا به سراغ کمپانی‌های دیگری مانند سامسونگ، شیائومی و… بروند.

معرفی سریع ترین شارژرهای ساخته شده

در بالا به این موضوع اشاره کردیم که شارژرهایی تولید شده‌اند که هنوز به بازار جهانی عرضه نشده‌اند و تمام کاربران در جهان نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در حال حاضر از کمپانی شیائومی به عنوان سازنده سریع ترین شارژر گوشی هوشمند یاد می‌شود. آداپتور ساخته شده توسط این شرکت دارای توان ۲۰۰ واتی بوده که می‌تواند باتری گوشی شیائومی می 11 اولترا را تنها در مدت زمان ۶ دقیقه و ۳۳ ثانیه به صورت کامل شارژ کند. ناگفته نماند که ظرفیت باتری این پرچمدار معادل ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است.

بعد از این شارژر یک آداپتور ۱۶۵ واتی در رتبه دوم سریع ترین شارژهای ساخته شده قرار گرفته است. این آداپتور می‌تواند در مدت زمان ۱۰ دقیقه و ۴۸ ثانیه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی پرچمدار شرکت شیائومی را شارژ کند. سومین آداپتور سریع جهان دارای توان ۱۲۰ واتی است که اکثر گوشی‌های پرچمدار حال حاضر شرکت‌هایی مانند شیائومی از این آداپتور استفاده می‌کنند.

آداپتور ۱۲۰ واتی می‌تواند در مدت زمان ۲۰ دقیقه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی گوشی Mi 10T را به صورت کامل شارژ کند. این آداپتور در حال حاضر محبوب‌ترین شارژ سریع در جهان است؛ زیرا در بازار جهانی به صورت رسمی عرضه شده و گوشی‌های بسیاری از این آداپتور پشتیبانی می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا