گیمویدئو

کانتر استرایک ۲ رسما رونمایی شد

شرکت بازی‌سازی «والو» رسما از بازی «کانتر استرایک ۲» (Counter Strike 2) برای کامپیوتر رونمایی کرده است. کانتر استرایک ۲ تابستان امسال رایگان به عنوان یک آپدیت برای «کانتر استرایک: گلوبال آفنسیو» عرضه و کاملا جایگزین این بازی خواهد شد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ قرار است از امروز نسخه‌ی بتای کانتر استرایک ۲ به‌صورت محدود در اختیار تعدادی از بازی‌کننده‌ها قرار بگیرد، اما اینکه چه کسانی انتخاب خواهند شد مشخص نیست، اما گفته‌ی تیم سازنده‌ی بازی در والو، فاکتورهای مشخصی از سمت آن‌ها برای انتخاب بازی‌کننده‌ها در این نسخه‌ی آزمایشی در نظر گرفته شده است.

مهم‌ترین تغییر کانتر استرایک ۲ در مقابل نسخه‌ی فعلی یا همان گلوبال آفنسیو، پیشرفت یا بهتر است بگوییم تکامل اساسی بازی از دیدگاه فنی است. در واقع کانتر استرایک ۲ این بازی را به موتور پایه‌ی «سورس ۲» شرکت والو می‌آورد. والو می‌گوید که تغییر اساس فنی بازی، امکان پشتیبانی بهتر و افزودن قابلیت‌های جدیدتر را برای بازی ممکن خواهد کرد. تمام قابلیت‌های جدیدی که به کانتر استرایک ۲ می‌آیند هنوز نهایی نشده‌اند و این بازه‌ی چند ماهه‌ی آینده تا پیش از عرضه‌ی رسمی بازی، به‌عنوان زمانی برای تست قابلیت‌های جدید کانتر استرایک ۲ به‌کار گرفته خواهد شد.

همه‌ی پیشرفت‌ها و تغییرات گیم‌پلی مشخصا قرار نیست الان مشخص شوند و بازی‌کننده‌ها تا پای بازی ننشینند، تمام تغییرات را درک نخواهند کرد، اما برخی از قابلیت‌های اصلی جدید که به بازی اضافه شده‌اند از این قرار هستند:

اسموک ها در کانتر استرایک 2

اسموک گرنیدها در کانتر استرایک ۲ کاملا حجم سه‌بعدی واقعی دارند و می‌توانند با محیط تعامل کنند. نور محیط‌های مختلف، شلیک گلوله و انفجارها روی اسموک گرنیدها تاثیر می‌گذارند. بحث هم فقط از نظر ظاهری نیست و برای مثال اسموک گرنیدها می‌توانند موقعیت‌های گیم‌پلی جدیدی به‌وجود آورند.

کانتر استرایک ۲

شلیلک گلوله می‌تواند دود را برای بازه‌ای کوتاه کنار بزند. هم‌چنین دود از درها و پنجره‌های شکسته عبور می‌کند، به سمت بالا یا پایین پله‌ها حرکت می‌کند و همچنین در راهروهای طولانی حرکت می‌کند و می‌تواند با دیگر اسموک‌ها هم ادغام شود.

از نظر گرافیکی هم پیشرفت‌های بزرگی صورت گرفته و پارتیکل‌ها (اجزای) دود با سیستم نورپردازی جدید بازی برخورد می‌کند و نور و رنگ را به شکلی واقعی‌تر نشان می‌دهد.

طراحی نقشه‌ها، چه از نظر گرافیکی و چه از نظر گیم‌پلی:

نقشه‌های کانتر استرایک ۲ در چند سطح مختلف تکامل پیدا شده‌اند. برخی از نقشه‌ها از بیخ و بن طراحی دوباره‌ای پیدا کرده‌اند. برخی از نظر گرافیکی ارتقا پیدا کرده‌اند و برخی هم کاملا سبک گرافیکی و طراحی کلاسیک خود را حفظ کرده‌اند. دسته‌بندی نقشه‌ها از این قرار است:

نقشه‌های کاملا جدید: این نقشه‌ها کاملا از ابتدا طراحی شده‌اند و در نتیجه از تمام قابلیت‌های تازه‌ی موتورپایه‌ی سورس ۲ در آن‌ها استفاده شده است و چه از دیدگاه گرافیکی و چه از نظر طراحی مرحله، جدید هستند.

کانتر استرایک ۲

نقشه‌های ارتقایافته: این دسته نقشه‌ها با استفاده از قابلیت‌های گرافیکی موتورپایه‌ی سورس ۲ ارتقایافته‌اند، اما دستی به طراحی آن‌ها زده نشده است. نورپردازی این نقشه‌ها تفاوت پیدا کرده و تمام اجزای نقشه به لطف موتور پایه‌ی جدید عکس‌العمل متفاوتی نسبت به نور و بازتاب آن‌ها نشان می‌دهند.

نقشه‌های ثابت: این نقشه‌ها،‌ که احتمالا معروف‌ترین و ثابت‌ترین نقشه‌های تاریخ کانتر استرایک باشند، دست نخورده باقی مانده‌اند. کمی تغییرات نورپردازی، آن هم با هدف تعادل بهتر گیم‌پلی و دیده شدن شخصیت‌ها به این نقشه‌ها اعمال شده، اما هیچ تغییر دیگری ندارند. والو می‌گوید که بهتر است از این نقشه‌ها برای فهمیدن تغییرات اساسی گیم‌پلی کانتر استرایک ۲ استفاده کنید.

مجموعه ابزارهای نقشه‌سازی سورس ۲: قابلیت‌های جدید سورس ۲ به همراه ورکشاپ سورس ۲ که در آینده عرضه خواهد شد، مجموعه‌ای از ابزارها و منابع جدید را در اختیار کسانی قرار می‌دهد که می‌خواهند برای کانتر استرایک ۲ نقشه بسازند.

هر چه بازی‌کننده‌ها تا به حال در کانتر استرایک: گلوبال آفنسیو جمع کرده بودند، به کانتر استرایک ۲ خواهد آمد. به نظر می‌رسد که هیچ تفاوت یا پیشرفتی هم در طراحی مدل‌های سه‌بعدی آیتم‌های مختلف بازی اعمال نشده باشد، چون والو می‌گوید آیتم‌های فعلی‌تان به لطف نورپردازی بهتر، کیفیت بالاتری پیدا کرده‌اند.

کانتر استرایک ۲

ایتم ها در کانتر استرایک 2

با این حال، گفته شده که آیتم‌ها همگی بافت‌های باکیفیت‌تری دارند و از تعداد پالیگان بیشتری هم در نمایش آن‌ها استفاده می‌شود. با این حال، گفته شده که فقط برخی از اسکین‌های قدیمی برای این مدل‌های جدیدتر بروزرسانی شده‌اند و کیفیتی بالاتری دارند.

پیشرفت‌های گرافیکی و بصری در تمام بخش‌ها

از گیم‌پلی گرفته تا رابط کاربری بازی، کانتر استرایک ۲ از نظر گرافیکی دگرگون شده است. تمام افکت‌های گرافیکی بازی به لطف موتور فیزیک جدید و نورپردازی تازه، ظاهری جدید به خود گرفته‌اند. آب، آتش، انفجارها و دود، برخورد گلوله‌ها و بسیاری از افکت‌های بصری دیگری همگی نه فقط کیفیت بالاتری پیدا کرده‌اند، بلکه رفتاری تازه از خود نشان می‌دهند.

این تغییرات با هدف بهتر شدن گیم‌پلی صورت گرفته‌اند؛ طوری که برای مثال بازی‌کننده‌ها بتوانند برخورد گلوله‌ها را از فواصل بسیار دورتری ببینند یا به کمک نشانه‌گذارهایی که روی صفحه از جهت حملات مختلف می‌گویند، اطلاعات بیشتری از محیط اطراف خود بگیرند.

گرافیک کانتر استرایک 2

نورپردازی جدید موتورپایه‌ی سورس ۲، رنگ و لعاب جدیدی به محیط کانتر استرایک ۲ داده است. از انفجارها گرفته تا آتش و دیگر افکت‌ها، همگی به لطف سخت‌افزار مدرن کیفیت بالاتری پیدا کرده‌اند و در عین حال هم در بخش‌های مختلف بازی، ثبات بیشتری دارند و می‌توان بسیار بهتر از آن‌ها در پیشرفت گیم‌پلی هم استفاده کرد.

کانتر استرایک ۲

نهایتا هم با طراحی جدید رابط کاربری بازی طرف هستیم که نه‌تنها ظاهر جدیدتر و بهتری به بازی می‌دهند، بلکه مهم‌تر از آن، اطلاعات را بهتر به بازی‌کننده منتقل می‌کنند.

به غیر از پیشرفت‌های گرافیکی، کانتر استرایک ۲ با خود مجموعه‌ای از تغییرات را به افکت‌های صوتی هم آورده است. افکت‌های صوتی جدید، محیط را بهتر منعکس می‌کنند، تعداد بیشتری دارند و راحت‌تر می‌توان آن‌ها را از هم تشخیص داد و به طور کلی وضعیت بازی را بهتر به بازی‌کننده‌ها ارایه می‌دهند. والو هم‌چنین می‌گوید که تمام صداهای بازی را دوباره تنظیم کرده‌اند تا تجربه‌ی صوتی بازی هم بسیار راحت‌تر و بهتر از گذشته باشد.

همانطور که گفتیم، قرار است از امروز در موج‌های مختلف و به شکلی محدود، نسخه‌ی آزمایشی کانتر استرایک ۲ در اختیار بازی‌کننده‌ها قرار بگیرد. در نتیجه اگر از نظر تیم بازی‌سازی والو بازی‌کننده‌ای مهم قلمداد شده باشید، ممکن است ایمیلی بگیرید و کانتر استرایک ۲ را دریافت کنید. در غیر این صورت، باید تا تابستان منتظر عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی بازی بنشینید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا