کامپیوتر

کارت گرافیک حرفه‌ای T1000 انویدیا رونمایی شد

شرکای تجاری انویدیا هم اکنون عرضه کارت گرافیک پایین‌رده اما حرفه‌ای T1000 را آغاز کرده‌اند. T1000 را می‌توان یکی از کوچکترین کارت‌های گرافیک دنیا نامید که قابلیت پشتیبانی همزمان از چند نمایشگر را در اختیار دارد. ابعاد کوچک و جمع و جور، مصرف پایین انرژی و همچنین قدرت قابل قبول در اجرای بازی‌ها سبب شده است کارت T1000 محصولی قابل توجه باشد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ کارت گرافیک پایین‌رده اما حرفه‌ای T1000 در ابعاد استاندارد Single-Slot طراحی شده است و به همین دلیل می‌تواند در تمامی کیس‌ها مورد استفاده کاربران قرار بگیرد. این کارت گرافیک که در بهترین حالت دارای هشت گیگابایت حافظه اختصاصی است می‌تواند برای استفاده از برنامه‌های CAD/CAM در سطح سبک و متوسط و همچنین اجرای بازی‌ها به کار گرفته شود. انویدیا اعلام کرده است که این کارت گرافیک در هنگام اجرای بازی‌ها عملکردی مشابه با کارت GeForce GTX 1650 دارد.

معرفی کارت گرافیک T1000 در ماه می سال گذشته میلادی صورت گرفت و در آن زمان مشخص شد که آن از هسته گرافیکی TU117 با 896 هسته CUDA و قدرت 2.5 FP32 TFLOPS بهره می‌برد. چهار یا هشت گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR6 و رابط 128 بیتی حافظه از دیگر قابلیت‌های مهم این کارت گرافیک است.

کارت گرافیک حرفه‌ای T1000 انویدیا

آنطور که انویدیا اعلام کرده است این کارت گرافیک مصرف انرژی در حدود 50 وات دارد و برای دسترسی به انرژی موردنیاز خود از کانکتور دیگری استفاده نمی‌کند. این کارت گرافیک می‌تواند به صورت همزمان از چهار نمایشگر 4K با نرخ بروزرسانی 120 هرتزی پشتیبانی کند. در صورت اتصال به نمایشگرهای 8K نیز امکان پشتیبانی همزمان از دو مانیتور با نرخ بروزرسانی 60 هرتزی وجود دارد. به این منظور هر دو درگاه DisplayPort 1.4a از این کارت گرافیک باید به یک نمایشگر متصل شود. این قابلیت‌ها سبب شده است T1000 یکی از کوچکترین کارت‌های گرافیک دنیا باشد که می‌تواند به صورت همزمان از چند نمایشگر 4K پشتیبانی کند.

همانطور که به آن اشاره شد، کارت گرافیک T1000 از چهار درگاه Mini DisplayPort 1.4 بهره می‌برد. اما درون جعبه این کارت گرافیک چهار آداپتور تبدیل پورت mDP به HDMI قرار داده شده است که کاربران می‌توانند از آن‌ها برای اتصال این کارت‌ گرافیک به نمایشگرهای مجهز به پورت HDMI استفاده کنند.

اگرچه عرضه این کارت گرافیک پایین رده از سوی انویدیا خبر مهمی محسوب نمی‌شود اما باید گفت آن برای استفاده در برنامه‌های طراحی و موسوم به CAD/CAM طراحی شده است و در این بخش عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. همچنین استفاده از این کارت گرافیک برای پشتیبانی همزمان از چند نمایشگر بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

کارت گرافیک حرفه‌ای T1000 انویدیا

با اینکه کارت گرافیک T1000 ماه‌ها پیش به مجموعه محصولات شرکت انویدیا اضافه شده است اما به نظر می‌رسد به دلیل کمبود و محدودیت در تولید تراشه‌ها عرضه آن به بازارهای جهانی با تاخیر روبرو شده است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که هم اکنون عرضه این کارت گرافیک توسط شرکت Elsa در کشور ژاپن آغاز شده است و علاقه‌مندان می‌توانند نسخه چهار گیگابایتی از آن را با قیمتی در حدود 400 تا 430 دلار خریداری کنند. نسخه هشت گیگابایتی از این کارت گرافیک نیز هم اکنون با قیمت 497 دلار در دسترس قرار گرفته است.

شرکت PNY نیز به تازگی پیش فروش این کارت گرافیک را آغاز کرده است و نسخه چهار گیگابایتی از آن را با قیمت 398 دلار به فروش می‌رساند. این شرکت در وب‌سایت خود اعلام کرده است که عرضه این کارت گرافیک را از ماه مارس پیش‌رو آغاز می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا