موبایل

اپل سیستم عامل iOS 15.3.1 و iPadOS 15.3.1 را معرفی کرد

اپل ساعاتی پیش اعلام کرد که بروزرسانی لازم برای ارتقا گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد به سیستم‌های عامل iOS 15.3.1 و iPadOS 15.3.1 را منتشر کرده است. این نسخه جدید از سیستم عامل اپل سبب بهبود عملکرد، رفع باگ‌ها و همچنین برطرف کردن چند حفره امنیتی مهم می‌شود؛ به همین دلیل اپل از کاربران خواسته است هرچه سریع‌تر آن را بر روی دستگاه‌های خود نصب کنند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ به نظر می‌رسد باگ‌ها و مشکلات امنیتی سیستم عامل iOS 15 پایانی ندارد و اپل همچنان مشغول انتشار وصله‌های امنیتی جدیدی برای آن است. این شرکت انتظار داشت با انتشار بروزرسانی بزرگ و گسترده iOS 15.3، حفره‌ها و باگ‌های امنیتی این سیستم عامل را برطرف کند اما به نظر می‌رسد هنوز دسترسی به این مهم رخ نداده است. این شرکت امروز اعلام کرد که سیستم‌های عامل iOS 15.3.1 و iPadOS 15.3.1 را هم اکنون در دسترس کاربران خود قرار داده است.

اپل اعلام کرده است که قصد دارد با این بروزرسانی چند باگ امنیتی و مهم را در این سیستم عامل برطرف کند. بخشی از این باگ‌ها و حفره‌های امنیتی مربوط به مرورگر Safari می‌شود و براساس اطلاعات منتشر شده از سوی اپل، هم اکنون بخشی از هکرها مشغول استفاده از آن‌ها برای دسترسی غیرمجاز به دستگاه‌های مختلف هستند. به همین دلیل اپل از کاربران خود موکداً درخواست کرده است هرچه سریع‌تر این بروزرسانی را بر روی گوشی آیفون و تبلت ‌آی‌پد خود نصب کنند.

سیستم عامل iOS 15.3.1 هم اکنون می‌تواند بر روی گوشی‌های آیفون 6 اس و جدیدتر از آن نصب شود. تبلت‌های آی‌پد مینی نسل چهارم و جدیدتر، آی‌پد ایر نسل دوم و جدیدتر، آی‌پد نسل پنجم و جدیدتر و همچنین همه نسخه‌ها از تبلت‌های آی‌پد پرو نیز هم اکنون سیستم عامل iPadOS 15.3.1 را در دسترس دارند. بنا به گفته اپل تمامی این دستگاه‌ها این حفره امنیتی مهم را دارا هستند و کاربران آن‌ها باید فوراً برای نصب این سیستم عامل جدید اقدام کنند.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی اپل، یک کاربر و محقق ناشناس اطلاعات مربوط به این حفره‌های امنیتی مهم را در اختیار این شرکت قرار داده است. سیستم‌های عامل جدید منتشر شده از سوی اپل از بابت دیگری نیز با اهمیت محسوب می‌شوند؛ چرا که با استفاده از آن‌ها سیستم مدیریت حافظه جدیدی به دستگاه‌های بالا اضافه می‌شود. کاربران این دستگاه‌ها هم اکنون می‌توانند با مراجعه به مسیر Settings، سپس General و در انتها Software Update، این سیستم‌های عامل جدید را دریافت کنند. گزارش‌های کاربران نشان می‌دهد این بروزرسانی چیزی در حدود 862 مگابایت حجم دارد.

اپل این روزها مشغول توسعه سیستم عامل iOS 14.5 و iPadOS 15.4 نیز هست و این دو بروزرسانی هم اکنون در مرحله بتای خود قرار دارند. اپل قصد دارد با این دو سیستم عامل خود قابلیت‌های جدیدی را به گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد بیاورد. یکی از این قابلیت‌های مهم امکان استفاده از سیستم شناسایی چهره Face ID با استفاده از ماسک است که در روزهای گسترش بیماری ویروس کرونا می‌تواند بسیار کاربردی باشد. از میان دیگر قابلیت‌های جدید این سیستم ‌عامل می‌توان به شکلک‌های اموجی تازه اشاره کرد.

اپل همچنین امروز اعلام کرد که برای کاربران اپل واچ، کامپیوترهای مک و همچنین لپ‌ تاپ‌های مک‌بوک نیز سیستم عامل جدیدی را منتشر کرده است. سیستم عامل watchOS 8.4.2 هم اکنون در دسترس کاربران ساعت‌های هوشمند قرار گرفته است و کاربران کامپیوترهای مک و لپ‌ تاپ‌های مک‌بوک نیز می‌توانند از سیستم عامل Monterey 12.2.1 بهره ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا