تکنولوژی

چین از ربات‌های مخروطی شکل هوشمند برای ایمنی بزرگراه‌های خود استفاده می کند

ربات‌های مخروطی شکل هوشمند انقلابی در بزرگراه‌های چین هستند. در صورت تصادف اتومبیل، این مخروط‌های هوشمند وارد عمل می‌شوند و به‌طور مستقل خط اضطراری را می‌بندند و هشداری را از طریق بوق عقب پخش می‌کنند تا به وسایل نقلیه بعدی هشدار دهند. پس از رسیدگی به حادثه، مخروط ها به ایستگاه های شارژ خود باز می گردند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ این ربات ها با همکاری گروه پلیس راهنمایی و رانندگی نینگبو، شرکت توسعه نینگبو داتونگ و شرکت فناوری دیجیتال Farsoon (ژجیانگ) با مسئولیت محدود، دارای یک چراغ گنبدی در بالا و چرخ های صاف حرکت در پایین هستند که به آنها امکان مانور می دهد. در شکل گیری مانند ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین.

مخروط ها استفاده می کنند با پیوند جنوبی پل متقاطع خلیج هانگژو که تحت یک تحول هوشمند قرار می گیرد، رادار موج میلی متری و تجهیزات سنجش تصویر بصری برای شناسایی و پاسخ به شرایط غیرمنتظره جاده نصب شده است. با کشف چنین وضعیتی در جاده، پهپادها از طریق “مغز” مرکز فرماندهی دستورالعمل ها را دریافت می کنند. پرسنلی که مسئولیت عملیات را بر عهده دارند می توانند به سادگی ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین را با استفاده از یک دکمه مستقر کنند.

رانندگی با سرعت بالا با رانندگی در جاده های استاندارد تفاوت فاحشی دارد. برای اطمینان از ایمنی وسایل نقلیه عبوری، یک خط اضطراری باید در اسرع وقت بسته شود. در گذشته بسته شدن لاین در صورت ترافیک 30 دقیقه طول می‌کشید، اما با کمک این مخروط‌های ایمنی هوشمند، این فرآیند به ثانیه‌ها کاهش می‌یابد و زمان واکنش اضطراری را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

مخروط‌ ها فقط چند ثانیه طول می‌کشند تا به یک رویداد پاسخ دهند، که بسیار بهتر از منتظر ماندن برای رسیدن تیم‌های واکنش به صحنه و مسدود کردن بخشی از بزرگراه است. این فناوری می‌تواند بسیار مفید باشد، به‌ویژه در بزرگراه‌ها و بزرگراه‌هایی که نزدیک‌ترین تیم‌های واکنش می‌توانند از محل حادثه دور باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا