فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات در لیست تحریم آمریکا

ایالات متحده‌ی آمریکا، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را تحریم کرد.

به گزارش البرز فاوا نیوز؛ ایالات متحده‌ی آمریکا با انتشار پستی در وب‌سایت وزارت خزانه‌داری این کشور، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را در فهرست تحریمی خود قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود، «نقش آذری جهرمی در سانسور اینترنتی در ایران» را دلیل اضافه‌کردن نام او در فهرست تحریمی این کشور علیه ایران عنوان کرده است.

محدودیت زدایی از اینترنت در کشور آغاز شده و به تدریج دسترسی مردم به شبکه بین المللی اطلاعات برقرار می شود. طبق اعلام مقامات ذیربط در مرحله نخست دانشگاه ها و ادارات و مراکز تجاری به اینترنت دسترسی پیدا خواهند کرد و سپس این امکان در اختیار شهروندان عادی قرار می گیرد.

در همین رابطه روسای برخی دانشگاه های کشور از جمله علم و صنعت، امیر کبیر ، تربیت مدرس، علامه طباطبائی، اصفهان، اراک و دانشگاه آزاد از برقراری اینترنت در این مراکز خبر داده اند. علاوه بر این شورای امنیت کشور به ریاست وزیر کشور نیز دستور دسترسی دوباره به اینترنت را برای برخی مناطق صادر کرده است و با توجه به گزارش‌های دریافتی، تاکنون قطعی اینترنت خطوط ثابت (ADSL) در استان‌های هرمزگان، کرمانشاه، اراک، مشهد، قم، تبریز، همدان، بوشهر و بخش‌هایی از تهران برطرف شده است.

این موضوع قابل ذکر است که هنوز اپراتورهای همراه اینترنت را وصل نکرده اند و کاربران فقط به شبکه داخلی دسترسی دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا