فناوری اطلاعات

هزینه بالای حذف تجهیزات مخابراتی چینی در آمریکا

حذف تجهیزات ساخت شرکتهای هواوی تکنولوژیز و ZTE Corp چین برای شبکه های مخابراتی روستایی آمریکا ۱.۸۳۷ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

 

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از ایسنا، شبکه های مخابراتی روستایی آمریکا که به تجهیزات ارزان قیمت ساخت شرکتهای هواوی تکنولوژیز و ZTE Corp چین متکی بوده اند، به دولت اعلام کردند تعویض سوئیچها و روترها ۱.۸۳۷ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در ژوئن شرکتهای هواوی تکنولوژیز و ZTE Corp چین را رسما به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا مشخص کرد و با این اعلام، استفاده شرکتهای آمریکایی از صندوق ۸.۳ میلیارد دلاری دولت برای خرید تجهیزات از این شرکتها ممنوع شد.

بر اساس گزارش رویترز، رگولاتور مخابراتی آمریکا پیش از این به پیشنهاد ملزم شدن اپراتورهای تلفن همراه مناطق روستایی برای حذف تجهیزات این شرکتهای چینی از شبکه های آمریکایی رای داده بود.

اعلام این خبر نشان می دهد که هزینه و لجستیک اجرای چنین ممنوعیتی یک چالش پیش روی رگولاتور مخابراتی آمریکا خواهد بود و اکنون آجیت پای، رییس کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا از کنگره برای تامین مالی فدرال به منظور جبران هزینه اپراتورهای روستایی درخواست خواهد کرد.

دولت ترامپ سال گذشته با تشدید تنشها با چین، هواوی را در لیست سیاهی قرار داد که انتقال فناوری از سوی شرکتهای آمریکایی به این شرکت را بدون مجوز ویژه دولت آمریکا ممنوع می کرد. سپس در مارس امسال، ترامپ قانونی را امضا کرد که استفاده از منابع مالی فدرال برای خرید تجهیزات از شرکتهایی که تهدیدی برای امنیت ملی به شمار می روند را برای شرکتهای آمریکایی ممنوع کرد. این قانون یک برنامه جبرانی یک میلیارد دلاری را برای کمک به شرکتهای کوچک به منظور تامین هزینه های جایگزینی تجهیزات ممنوع شرکتهای هواوی تکنولوژیز و ZTE Corp پیش بینی کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا