فناوری اطلاعات

نکات مهم تولید محتوای دیجیتال

البرز فاوا نیوز، تولید محتوای دیجیتال بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال است. هر بخشی از محتوا که ایجاد می‌کنید از جمله خبرنامه های الکترونیکی، مقاله های سفارشی، پست های وبلاگ، مطالعات موردی و موارد دیگر – باید با دقت طراحی شده تا چشم اندازهای مورد نظر را به سمت برند خود جلب کنید.

۱. با یک ایده شروع کنید

هر تولید محتوایی از یک ایده شروع‌ می‌شود. این‌که ما نیاز داریم به محصول یا خدمتی خاص تبدیل شویم، باید با یک کلمه کلیدی، یک پیشینه یا یک موضوع شروع شود. پس ما باید ایده‌ای‌‌ برای شروع داشته باشیم.

۲. تحقیقات انجام دهید

احتمالا صنعت خود را مانند کف دستتان می‌شناسید. اما این بدان معنا نیست که شما همه‌ حقایق مبتنی بر آمارها را‌ می‌دانید و تمام قطعات پازل در حال حاضر در مغز شما کامل است. مهم نیست چقدر در موضوع خودآگاهی دارید، قبل از شروع به نوشتن، باید تحقیقاتی انجام دهید. این بخش بیشترین وقت را از شما‌ می‌گیرد، بنابراین مهم است که جستجو را از وب‌سایت‌های معروف و شناخته‌شده و بعضی از مجلات و صفحات معتبر شروع کنید. (اگر دقت نکنید ممکن است اطلاعات جعلی با تحقیقات شما ترکیب شود). آمار مربوط به موضوع خود را پیدا کنید و منابع خود را در مواردی که نیاز به استفاده از آن‌ها دارید، ذخیره کنید.

۳. جهت محتوای خود را تعیین کنید

آیا این یک پست وبلاگ آموزنده است؟ آیا طولانی است یا کوتاه؟ آیا‌ می‌تواند طنزآمیز باشد؟ آیا‌ می‌خواهید به‌جای آن یک اینفوگرافیک یا یک ویدیو تولید کنید؟ مطمئن شوید که قبل از شروع نوشتن، آهنگ و جهت مقاله خود را در ذهن داشته باشید. در غیر این صورت، ممکن است محتوای شما در جهات مختلف پیش برود و شما در پایان یک محتوای منسجم و یکپارچه نداشته باشید.

۴. عنوان خود را با دقت انتخاب کنید

به‌طور متوسط، ۸۰ درصد از افراد عنوان محتوای شما را‌ می‌خوانند، و تنها ۲۰ درصد دیگر مقاله شما را‌ می‌خوانند. معنای آن این است که شما باید یک عنوان استثنایی در نظر بگیرید تا افراد ترغیب شوند که متن را هم بخوانند یا با دیگران به اشتراک بگذارند. بعضی از کپی رایترها حتی۲۰ تا ۳۰ عنوان مختلف را برای یک مقاله بررسی‌ می‌کنند و سپس بهترین آن‌ها را انتخاب‌ می‌کنند.

۵. نوشتن مقدمه

از مقدمه‌‌‌ برای گفتن داستان خود استفاده کنید. خوانندگان خود را درگیر کنید و از آن‌ها بخواهید که خواندن بقیه مطلب را ادامه دهند. درنهایت در بخش نتیجه‌گیری به‌طور شفاف صحبت کنید تا مخاطبان کاملا متوجه پیام شما شوند.

۶. اصلاح و انتشار

هنگامی‌که شما برای مدت‌زمان طولانی به یک محتوا توجه می‌کنید، دچار خطای دید شده و ایرادات کار خود را نمی‌بینید. پس از اتمام کار، به متن خود رجوع کنید و با صدای بلند آن را بخوانید. این‌ می‌تواند به شما کمک کند تا جمله‌هایتان به‌صورت صحیح و بدون هرگونه اشتباه املایی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا