تکنولوژی

رونمایی متا از هوش مصنوعی جدید خود با قابلیت های تازه

متا پلتفرمز نسخه اولیه از جدیدترین مدل زبانی بزرگ خود به نام Llama۳ و یک ابزار تولید کننده عکس را عرضه کرد. ابزار تولید عکس مذکور تصاویر را به طور آنی آپدیت می کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، مدل های هوش مصنوعی مذکور با دستیار مجازی این شرکت به نام Meta AI یکپارچه خواهند شد. متا این دستیار را به عنوان پیچیده ترین ابزار میان نسخه های مشابه رایگان معرفی و اعلام کرده عملکرد آن در حوزه هایی مانند استدلال، کدنویسی و نوشتن خلاقانه با ابزارهای شرکت های رقیب مانند گوگل و استارت آپ فرانسوی Mistral AI قابل مقایسه است.

دستیار هوش مصنوعی به روزرسانی شده متا در آینده در فیس بوک، اینستاگرام، واتس اپ و مسنجر نقش برجسته تری می یابد. همچنین این ابزار یک وب سایت جداگانه دارد تا بتواند به طور مستقیم با چت جی پی تی شرکت اوپن ای آی رقابت کند. در صفحه نخست به بازدیدکنندگان خوشامد گفته می شود و آنها تشویق می شوند تا یک فهرست از لوازم مورد نیاز برای سفر تهیه کنند، در انجام تکالیف به آنها کمک می شود و فعالیت های دیگری انجام دهند.

Llama۳ مجهز به قابلیت های جدید کدنویسی رایانه ای جدید است و با متن و عکس آموزش دریافت کرده، البته هم اکنون بازده آن فقط متن است.

متا سعی دارد محصولات هوش مصنوعی مولد خودش را برای میلیاردها کاربر ترویج کند و به این ترتیب موقعیت برتر شرکت اوپن ای آی در فناوری هوش مصنوعی را به چالش بکشد. این شرکت فناوری مدل های Llama را به طور رایگان برای توسعه دهندگان نرم افزار که اپ های هوش مصنوعی می سازند عرضه کرده است. اقدام مذکور بخشی از تلاش شرکت برای رسیدن به شرکت های فعال در بازار است، زیرا یک گزینه رایگان قدرتمند می‌تواند برنامه‌های رقبا را برای کسب درآمد از فناوری اختصاصی خود متوقف کند. این استراتژی نگرانی هایی درباره ایمنی را میان منتقدان ایجاد کرده زیرا ممکن است هکرها و مجرمان آن را برای ساخت مدل های هوش مصنوعی به کار گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا