فناوری اطلاعات

رشد ۶۰۰ درصدی کسب و کارهای آموزش آنلاین در دوران کرونا

دبیر ستاد فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور بر اساس برآوردهای اولیه از نمونه‌های موجود کسب و کارهای حوزه آموزش آنلاین رشد ۶۰۰ تا هزار درصدی را در این حوزه شاهد هستیم.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از ایرنا؛ مهدی محمدی در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درخصوص فعالیت کسب و کارهای حوزه آموزش آنلاین افزود: اتفاق خوبی در حوزه دیجیتال در زمان شیوع ویروس کرونا در کشور افتاد، برخی  بخش ها مانند آموزش و پرورش و سلامت بخش های خاصی بودند و نیاز بود در این دوران برنامه ویژه برای آن داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، حوزه آموزش آنلاین یکی از حوزه هایی بود که نیاز به توجه ویژه داشت، دراین خصوص به صورت ویژه با وزارت آموزش و پرورش ارتباط برقرارکردیم وبرنامه های مشترکی با این وزارتخانه اجرا شد.

دبیر ستاد فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی ریاست جمهوری اظهارداشت: با توجه به فعالیت استارتاپ های حوزه آموزش آنلاین در دوران شیوع کرونا در کشور، حدود ۳۰ استارتاپ  که در زمینه آموزش آنلاین خوب عمل کرده بودند به آموزش و پرورش معرفی کردیم تا آنها بتوانند در برنامه سال تحصیلی جدید از ظرفیت آنها در حوزه آموزش و پرورش مجازی استفاده کنند.

محمدی افزود: در کنار این حوزه، کسب وکارهای تولید محتوا نیز به شدت با شیوع ویروس کرونا و استفاده از فضای مجازی رشد کردند به طوری که رشدهای ۵۰۰درصدی را از نظر حجم ترافیک و رشد ارایه خدمات ودرآمدی داشتند.

وی یادآور شد: توسعه زیرساخت ارتباطی کشور که در این چند سال شکل گرفته باعث شد با شیوع کرونا کسب و کارهای آنلاین زمین‌گیر نشوند و حتی برخی از آنها با رشد هزار درصدی رو به‌رو شوند.

دبیر ستاد فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی ریاست جمهوری ادامه داد: البته این نکته قابل توجه است که در روزهای اول شیوع کرونا با توجه به حجم گسترده کاربر و مشتری، زیرساخت برخی مجموعه‌های آنلاین پاسخگوی نیاز کاربران نبود اما با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات زیرساخت‌های موردنظر توسعه پیدا کرد و مشکلات حل شد، به طوری که در حال حاضر در این زمینه با مشکل خاصی مواجه نیستیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا