تکنولوژی

نمی‌توانیم با دنیا در ارتباط نباشیم

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سی و دومین جلسه نقد و اندیشه با موضوع «کارآفرینی در فضای مجازی جهش‌ها و چالش‌ها» با حضور حامد تاج‌الدین، مدیرعامل استارت‌آپ‌ آچاره، رضا اربابیان، مدیرعامل استارت‌آپ‌ شیپور و محمد صدوقی، مدیرعامل استارت‌آپ‌ طاقچه، برگزار شد.

مدیرعامل استارت‌آپ‌ آچاره؛ در ابتدای این نشست با معرفی استارت آپ آچاره گفت: آچاره پلتفرم ارائه خدمات حرفه‌ای است و به‌وسیله این پلتفرم دو طرف عرضه و تقاضا به یکدیگر متصل می‌شوند و نیازهای خود را باکیفیت و قیمت مناسب دریافت می‌کنند. لازم بذکر است در آچاره خدمات ارائه‌شده به 25 حوزه اصلی دسته‌بندی‌شده است و 300 نوع تنوع سرویسی از تعمیرات و بازسازی تأسیسات منزل تا تعمیرات موبایل و تلویزیون، نظافت و مشاوره حقوقی ارائه می‌شود.

استارت‌آپ‌ها باید بنیان و اسکلت درستی ایجاد کنند

مدیرعامل استارت‌آپ‌ آچاره در ادامه این نشست با اشاره به تجربیاتی که در خارج از کشور از فعالیت‌های استارت‌آپی داشته است، گفت: مهم‌ترین موضوع برای موفقیت یک استارت‌آپ‌ این است که بنیان و اسکلت درستی برای استارت‌آپ‌ شکل بگیرد و افراد بدانند به چه میزان باهم تفاهم دارند.

وی یکی دیگر از عوامل موفقیت را ترسیم چشم‌انداز معقول بیان کرد و افزود: فعالان استارت‌آپی باید انتظارات خود را غیرواقع‌بینانه ترسیم نکنند چراکه با عدم تحقق این انتظارات دچار یاس و ناامیدی می‌شوند.

تاج‌الدینی نگاه بدبینانه و برنامه‌ریزی برای شرایط نامناسب را یکی دیگر از عواملی دانست که باید استارت‌آپ‌ها به آن توجه داشته باشند و در ادامه تصریح کرد: با شرایط اقتصادی و وضعیت ارز و اینترنت در ایران، استارت‌آپ‌ها باید برای شرایط بد برنامه داشته باشند و نمی‌توانند برنامه خوش‌بینانه طولانی‌مدت طراحی کنند.

وی با اشاره به تجربیاتی که از کار در کشور کانادا داشته است، افزود: هر کشوری سختی‌های خود را برای کار دارد و این مهم است که یک کارآفرین بتواند برای این چالش‌ها راه‌حل داشته باشد.

محدودیت اینترنت تأثیر بدی بر کسب‌وکار آچاره داشته است

مدیرعامل استارت‌آپ‌ آچاره نیز درباره وضعیت کسب‌وکار خود با توجه به محدودیت‌های اعمال‌شده در چند روز گذشته برای اینترنت، گفت: رشد ما متوقف‌شده و سفارش‌ها به یک‌سوم کاهش‌یافته و تأثیر بدی در کسب‌وکار ما داشته است.

وی افزود: ما نمی‌توانیم با دنیا در ارتباط نباشیم و این مسئله مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند.

تاج‌الدینی تصریح کرد: کسب‌وکارهای شبیه آچاره که در چین و هند فعالیت می‌کنند توانسته‌اند میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری جذب کنند درصورتی‌که به دلیل تحریم امکان سرمایه‌گذاری‌ها در ایران وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا