فناوری اطلاعات

فیس بوک متهم به استفاده بیش از نیاز باتری گوشی کاربران

گوشی های هوشمند بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما هستند. ما اکنون برای انجام بیشتر کارهای روزانه خود به آنها تکیه می کنیم. یکی از بزرگترین مشکلاتی که ما با آن روبرو هستیم تمام شدن باتری است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ گوشی‌های ما که زمانی که اولین بار آنها را خریدیم تقریباً یک روز و نیم دوام می‌آوردند، دیگر قادر به حفظ این عمر باتری نیستند. این کاهش عمدتا به دلیل برنامه هایی است که ما نصب کرده ایم و استفاده می کنیم. اما آیا می‌دانستید که یک برنامه که تقریباً همه از آن استفاده می‌کنند، می‌تواند به سرعت باتری شما را بدون اینکه متوجه شوید خالی کند؟ در اینجا جزئیات…

کارمند سابق فیس بوک شرکت را به تخلیه غیرقانونی باتری گوشی متهم کرد

جورج هیوارد، کارمند سابق فیس بوک، اخیرا ادعای رسوائی را مطرح کرده است. او ادعا می کند که فیس بوک و مسنجر توانایی تخلیه عمدی باتری گوشی های هوشمند کاربران خود را دارند. این فرآیند که به آن «تست منفی» گفته می‌شود، شرکت‌های فناوری را قادر می‌سازد تا به طور مخفیانه باتری تلفن کاربر را خالی کنند تا ویژگی‌های یک برنامه را آزمایش کنند.پ

کارمند سابق متا که می‌گفت از انجام این آزمایش‌ها امتناع می‌کند، گفت‌وگو با رئیس خود را این‌گونه توصیف می‌کند: «به مدیر گفتم، این می‌تواند به کسی آسیب برساند، و او گفت با آسیب رساندن به چند نفر، می‌توانیم به توده‌های بیشتر کمک کنیم. . هر دانشمند داده ای که ارزش نمکش را داشته باشد، می داند، به مردم صدمه نزنید.

هیوارد که به زودی فسخ شد، علیه این شرکت در دادگاه فدرال منهتن شکایت کرد. اساس اصلی این شکایت این است که کاربران فیس بوک ممکن است در زمانی که بیشترین نیاز را دارند به تلفن های خود دسترسی نداشته باشند. دن کایزر تاکید کرد که تخلیه باتری گوشی های هوشمند کاربران برای آنها خطری ایجاد می کند. این وکیل افزود: “این غیرقانونی و ظالمانه است که هر کسی بتواند باتری گوشی من را دستکاری کند.”

در مقطعی از زمان استخدام او در متا، این شرکت به هیوارد یک سند آموزشی داخلی با عنوان «چگونه تست‌های منفی متفکرانه اجرا کنیم» ارائه کرد که شامل نمونه‌هایی از نحوه انجام چنین آزمایش‌هایی بود. این نشان می دهد که غول رسانه های اجتماعی آزمایش های مشابهی را در گذشته انجام داده است. با این حال، متا هنوز بیانیه ای در این مورد منتشر نکرده است، اما انتظار می رود در آینده نزدیک بیانیه ای منتشر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا