فناوری اطلاعات

نظر وزرای علوم و ارتباطات درباره قطعی اینترنت در روز کنکور

تهران- ایرنا- پرسش خبرنگاران در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره قطعی اینترنت در روز برگزاری کنکور، با کنش و واکنش وزرای علوم و ارتباطات همراه شد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایرنا، «محمدعلی زلفی‌گل» در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص قطعی اینترنت در روز برگزاری کنکور گفت: آقای زارع‌پور وزیر ارتباطات کمک خواهد کرد تا در روز برگزاری کنکور در حوزه‌های امتحانی امنیت کامل وجود داشته باشد.

وزیر ارتباطات با اشاره به نظر وزیر علوم گفت: راه کمک، قطعی اینترنت نیست بلکه استفاده از راهکارهای دانش‌بنیان است.

زارع‌پور تصریح کرد: فناوری‌هایی را به‌کار خواهیم گرفت که بدون ارتباط با شبکه سلولار و سیار می‌توان ارتباط برقرار کرد تا با تجهیزاتی که هرگونه سیگنالی را که آشکار می‌کند، هر نوع ارتباط داوطلبان رصد و مقابله شود.

وزیر ارتباطات تأکید کرد: راهکار تأمین امنیت برگزاری آزمون قطع اینترنت نیست.

نظر وزیر ارتباطات درباره پلتفرم ویراستی

وزیر ارتباطات همچنین در جمع خبرنگاران درباره پلتفرم ویراستی گفت: تلاش می‌کنیم این پلتفرم را به یک بستر ارتباطی امن برای مردم تبدیل کنیم و دولتمردان هم بیایند و در این سکو حضور پیدا کنند و پاسخگوی سوالات مردم باشند.

وی با بیان اینکه در وزارت ارتباطات به همه مدیران تکلیف شده تا در این پلتفرم حضور داشته باشند، اظهار داشت: از سوی دیگر مردم نیز هر مشکلی که در زمینه آنتن‌دهی یا کندی اینترنت دارند، در این پلتفرم مطرح کنند تا مسئولان رسیدگی کنند.

زارع پور این را هم گفت که در ویراستی ظرف نیم تا یک ساعت پیام های مردم را می خواند و به آن پاسخ می دهد به طوری که روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ نفر را پاسخگوست.

نوبت دوم آزمون سراسری بر اساس برنامه‌ریزی سازمان سنجش روزهای ۱۴ و ۱۵ تیر امسال برگزار می‌شود و بعد از اعلام نتایج این دور از کنکور و انتشار کارنامه‌ها، داوطلبان در مرداد ماه فرصت دارند انتخاب‌ رشته کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا