گیم

نسخه‌ی اولیه‌‌‌ی eFootball در حد یک دمو خواهد بود

چندی پیش کونامی به‌صورت رسمی اعلام کرد که بازی فوتبالی جدید امسالش با نام eFootball و به‌صورت رایگان منتشر خواهد شد. به‌تازگی آن‌ها‌ به بعضی از پرسش‌های طرفداران پاسخ گفته‌اند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ سبک و سیاق جدید این مجموعه بازی با انتقادات فراوانی از سوی طرفداران روبه‌رو شده است و بعضی از طرفداران گمان می‌کنند که کونامی به وعده‌های دو سال پیش خود عمل نکرده است. آن‌ها به‌تازگی توضیحات مفصل‌تری را در قالب یک پرسش و پاسخ ارائه داده‌اند که در یکی از عجیب‌ترین ادعاها کونامی بیان کرده است که نسخه‌ای که در اوایل پاییز عرضه خواهد شد، در واقع همانند یک دمو خواهد بود.

با توجه به واکنش‌ها و پرسش‌های مختلف طرفداران، کونامی در حساب رسمی بازی eFootball سؤال‌هایی را مطرح کرده و به پاسخ‌های آن پرداخته است. در سؤال ابتدایی آن‌ها از خود پرسیده‌اند که آیا نسخه‌ای که در اوایل پاییز عرضه می‌شود، یک دمو است؟ کونامی در پاسخ می‌گوید: «از جنبه‌های بسیاری، بله. ما می‌خواهیم طرفداران در سریع‌ترین حالت ممکن به eFootball دسترسی داشته باشند. به همین خاطر، بازی را با تیم‌های و بخش‌های محدودی عرضه خواهیم کرد.»

در زمان عرضه، بازی از حالت بازی به‌صورت عادی و محلی برخوردار است و تیم‌هایی نظیر بارسلونا، یوونتوس، بایرن مونیخ و منچستر یونایتد از ابتدا در آن حضور خواهند داشت. همچنین eFootball در زمان عرضه از قابلیت بازی بین‌ پلتفرمی یا همان کراس پلی (پلی‌استیشن ۵ در مقابل پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس سری ایکس و اس در مقابل ایکس‌باکس وان) پشتیبانی خواهد کرد. شما می‌توانید به‌صورت عادی و محلی در مقابل CPU هم رقابت کنید. این مسائل گفته‌شده دارای پرداخت درون‌برنامه‌ای نخواهند بود و به‌صورت رایگان در دسترس قرار خواهند گرفت.

سپس، در اواخر پاییز قابلیت بازی بین پلتفرمی میان تمامی کنسول‌ها و کامپیوترهای شخصی فعال خواهد شد و همچنین یک بخش که در آن می‌توانید تیم خود را بسازید و با آن بازی کنید (به احتمال زیاد بخش myClub یا چیزی شبیه آن) به بازی اضافه خواهد شد. همچنین لیگ آنلاین که در آن می‌توانید تیم خود را بردارید و با بازیکنان در سراسر جهان مسابقه دهید، در دسترس قرار خواهد گرفت.

eFootball

به دنبال این‌ها، در زمستان کونامی پشتیبانی از موبایل را برای eFootball فعال خواهد کرد و در آن زمان حتی بازیکنانی که این اثر را با دسته‌ی بازی روی گوشی‌های همراه تجربه می‌کنند، می‌توانند با توجه به قابلیت بازی بین پلتفرمی با بازیکنان دیگر روی کنسول‌ها و کامپیوترهای شخصی به تجربه‌ی بازی بپردازند. همچنین اعلام شده است که در زمستان مسابقات تازه‌کار و حرفه‌ای ای‌اسپورت هم برای این بازی اضافه خواهد شد.

کونامی ذکر کرده که بازیکنان می‌توانند طبق میل خود بخش‌های دیگر را که به‌مرور به بازی اضافه خواهند شد، مانند یک بسته‌ی الحاقی اختیاری خریداری کنند. یکی از این بخش‌ها که به‌صورت بسته‌ی الحاقی پولی به بازی خواهد آمد، بخش محبوب «مستر لیگ» (Master League) است. البته کونامی اشاره نکرده که هزینه‌ی آن چقدر خواهد بود.

همچنین کونامی چیزی به نام Match Pass را معرفی کرده که به‌نوعی حکم بتل پس را برای بازی ایفا می‌کند و با آن می‌توانید آیتم‌ها و بازیکنان را در بخش تعیین‌شده دریافت کنید. کونامی اعلام کرده که با Match Pass می‌توانید بازیکنان دلخواه خود را انتخاب و آن‌ها را جذب کنید. آن‌ها درباره‌ی این سیستم توضیح می‌دهند: «این سیستمی است که با آن‌ بر اساس بازی‌هایی که انجام داده‌اید، می‌توانید آیتم‌هایی را دریافت کنید. Match Pass رایگان و پولی برای بازی در دسترس خواهد بود.»

آن‌ها همچنین تأیید کردند که بخش «ویرایش» (Edit) و انتقال آپشن فایل‌ها در قالب یک آپدیت رایگان برای پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴ و کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد. این بخش برای ایکس‌باکس منتشر نمی‌شود. البته در بازی‌های قبلی سری PES هم امکان انتقال آپشن فایل در ایکس‌باکس وجود نداشت.

eFootball

در نمایش‌هایی که از بازی منتشر شده، گرافیک eFootball بسیار ضعیف‌ به نظر می‌رسد و حتی انگار از قسمت قبلی هم کمتر است. با توجه به اینکه بازی با گوشی‌های همراه هم کراس پلی خواهد داشت، این قضیه برای طرفداران قدیمی PES نگران‌کننده بوده است. با این حال کونامی در توضیحات جدید خود در توییتر می‌گوید: «بازی eFootball ابتدا برای کنسول‌ها توسعه داده شده است اما پلتفرمی است که همه می‌توانند از آن لذت ببرند. این بازی از پتانسیل کامل سخت‌افزار هر کدام از دستگاه‌هایی که بازی در آن در دسترس خواهد بود، استفاده خواهد کرد.»

در پاسخ به این سؤال که آیا گرافیک بازی کاهش داده شده است تا روی موبایل هم اجرا شود، کونامی با تأکید پاسخ می‌دهد: «ما تغییرات گرافیکی را روی نسخه‌ی موبایل اعمال خواهیم کرد اما گرافیک نسخه‌ی نسل‌ بعدی روی کنسول‌ها و کامپیوترهای شخصی کاهش داده نخواهد شد.»

بازی eFootball ابتدا در اوایل پاییز به‌صورت جهانی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس سری ایکس/ اس، ایکس‌باکس وان و کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد و سپس مدتی بعد نسخه‌ی موبایلی آن برای سیستم‌‌عامل‌های iOS و اندروید به انتشار خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا