فناوری اطلاعات

نرخ ترافیک ماهیانه اینترنت به ۳۰۰۰ اگزابایت خواهد رسید

شرکت نوکیا پیش‌بینی کرده که ترافیک ماهیانه شبکه جهانی با رشد نرخ ترکیبی سالیانه ۲۵ درصد تا سال ۲۰۳۰ به ۲۴۴۳ تا ۳۱۰۹ اگزابایت برسد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، گفته شده که یوزکیس‌های بازی‌های ابری، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی می‌توانند ترافیک سمت کاربران نهایی را تا ۳۲ درصد رشد دهند که این مورد به صورت مستقیم بر نرخ رشد ترکیبی سالیانه تأثیرگذار است و شاید زودتر به تحقق پیش‌بینی‌ها بینجامد.

نوکیا با این استدلال که میزان تقاضا برای استفاده از XR (فناوری‌هایی نظیر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی) به میزان قابل توجهی به رشد ترافیک شبکه تا به امروز کمک کرده است، گفته که این موضوع در کنار سایر محرک‌ها نظیر برنامه‌های کاربردی تجاری، یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و اتوماسیون فرآیندها می‌تواند به رکوردهایی باورنکردنی منجر شود.

گفتنی است اخیرا اعلام شده است نوکیا و آزمایشگاه GFiber نقطه عطف جدیدی را برای دسترسی به پهنای باند با سرویس ۲۰ گیگابیت بر ثانیه ایجاد کردند. نوکیا دراین زمینه اعلام کرده بود که گوگل در نظر دارد برای ارائه سرویس پهن‌باند ۲۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای خود از طریق شبکه فیبرنوری، از راه‌حل ۲۵G PON ما استفاده کند که قادر است پهنای‌ باندی تا ۱۰ برابر سریع‌تر از آنچه اکثر شبکه‌های فیبر امروزی ارائه می‌دهند، در اختیار بگذارد.

با توجه به اینکه در چشم‌انداز دیجیتالی امروزی، تقاضا برای دسترسی به پهنای‌باند پرسرعت در بالاترین حد خود قرار دارد و کاربران نهایی به‌طور فزاینده‌ای به دنبال خدمات چند گیگابیتی و با تأخیر کم برای تامین انرژی خانه‌ها، مشاغل و زندگی خود هستند، راه‌حل پهن‌باند فیبر نوکیا به GFiber این اجازه را می‌دهد تا یک شبکه آماده برای آینده ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا