تکنولوژی

معرفی بهترین لوازم جانبی و گجت های گوشی هوشمند

این احتمال وجود دارد که هنگام خرید دستگاهی جدید نیاز به استفاده از گجت یا لوازم جانبی خاصی پیدا کنید، به همین دلیل در ادامه مهم‌ترین گجت‌های گوشی هوشمند را به شما معرفی خواهیم کرد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل ازسرگرمی، صنعت گوشی‌های هوشمند و بازار لوازم جانبی همواره در حال پیشرفت بوده و در سال‌های گذشته زمانی که شما یک گوشی هوشمند را خریداری می‌کردید تقریبا مجموعه کاملی از لوازم جانبی آن را نیز به همراه گجت خریداری شده دریافت می‌کردید. اما در سال جاری اکثر پرچمداران موجود در بازار تنها از کابل شارژ پشتیبانی می‌کنند و دیگر خبری از هدفون، گارد (قاب)، آداپتور و… در جعبه گوشی هوشمند نبوده و افراد باید این گجت‌ها را جداگانه خریداری کنند.

در بالا به گوشی‌های پرچمدار سال گذشته و سال جاری اشاره کردیم که این دستگاه‌ها هیچ کدام از آداپتور، هدفون و… پشتیبانی نمی‌کنند؛ برای مثال می‌توان به سری آیفون 12، خانواده گلکسی اس 12 و… اشاره کرد. در ابتدا کمپانی اپل تصمیم گرفت آداپتور را به دلیل عوامل زیست محیطی از جعبه جدیدترین پرچمداران خود حذف کند.

در ابتدا شرکت اپل مورد تمسخر بسیاری از کاربران و کمپانی‌های تولید کننده گوشی هوشمند (مانند سامسونگ) قرار گرفت. اما پس از گذشت مدتی و آشکار شدن سود اپل از اینکار، شرکت‌های دیگر نیز با اعلام کردن مضرر بودن آداپتور گوشی هوشمند برای محیط زیست شارژر را از درون جعبه گوشی‌های هوشمند خود حذف کردند. اینکار باعث شد افراد مجبور شوند در هنگام خرید گوشی هوشمند پرچمدار یک آداپتور حداقل ۲۰ دلاری را خریداری کنند.

بهترین لوازم جانبی برای گوشی‌های هوشمند

انتخاب لوازم جانبی برای گوشی هوشمند بستگی به نوع استفاده کاربر دارد، ممکن است بعضی از افراد به کیفیت صدا اهمیت دهند و از هدفون استفاده کنند. اما بعضی دیگر به دلیل استفاده بیش از حد از گوشی هوشمند نیاز به پاور بانک داشته باشند. در ادامه لیستی از مهمترین لوازم جانبی برای گوشی‌های هوشمند تهیه کرده‌ایم که متناسب با نیاز اکثر کاربران است.

پاور بانک

این احتمال وجود دارد که باتری گوشی هوشمند شما نتواند به میزان کافی دستگاه را روشن نگه دارد در اینصورت گجت شما یک دستگاه بی استفاده بوده و برای استفاده مجدد از آن باید گوشی خود را شارژ کنید. اگر دسترسی به آداپتور یا پریز برق ندارید استفاده از پاور بانک می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

باتری اکثرا گوشی‌های موجود در بازار حدود ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت بوده که برای استفاده بسیاری از افراد مناسب است. اما ممکن شما برای مدت زمان طولانی به پریز برق یا شارژر دسترسی نداشته باشید؛ برای مثال اگر در حال مسافرت طولانی هستید و مکانی ثابت برای شارژ کردن گوشی هوشمند خود ندارید می‌توانید از یک پاور بانک مناسب استفاده کنید.

امروزه ظرفیت حداقل پاور بانک‌ها ۱۰ هزار میلی آمپر ساعت بوده و مزیت بزرگ پاور بانک قابل حمل بودن آن است. حتی شما می‌توانید یک پاور بانک ۲۰ هزار میلی آمپر ساعتی را با خود حمل کنید و جالب است که بدانید وزن یک پاور بانک ۱۰ هزار میلی آمپر ساعتی حدود ۱۸۰ گرم است. اگر باتری گوشی شما ۴۰۰۰ هزار میلی آمپر ساعت ظرفیت داشته باشد با استفاده از یک پاور بانک ۱۰ هزار میلی آمپر ساعتی، می‌توانید حدود دو بار گجت خود را شارژر کنید.

تمام این موارد دلایل قابل قبولی برای خرید یک پاور بانک بوده و وجود این گجت در لیست مهمترین لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند منطقی است. شما می‌توانید یک پاور بانک را با قیمت ۵ تا ۵۰ دلار خریداری کنید، البته پاور بانک‌هایی برای لپ تاپ نیز وجود دارند که دارای ظرفیتی بین ۲۵ تا ۵۰ هزار میلی آمپر ساعت هستند و حمل کردن آن‌ها کمی دشوار است؛ زیرا داری وزنی حدود ۹۰۰ گرم (معادل یک لپ تاپ) هستند.

قاب و گلس

امروزه گوشی‌های هوشمند به دلیل استفاده از فناوری‌های پیشرفته مانند صفحه نمایش‌های تاشو، دوربین‌های با کیفیت و… بسیار گران قیمت هستند. به همین دلیل می‌توان گفت که استفاده از یک گارد برای یک گجت هوشمند (مخصوصا پرچمدار) بسیار منطقی است. بسیاری از کمپانی‌های بزرگ سازنده گوشی هوشمند از شیشه (گلس) برای ساخت پنل پشتی استفاده می‌کنند و اگر ضربه شدیدی به این گوشی وارد شود می‌تواند باعث می‌شود این شیشه بشکند.

بسیاری از کمپانی‌ها از گلس های تولید شده شرکت Corning استفاده می‌کنند؛ زیرا شیشه‌های مقاوم این کمپانی نسبت به دیگر گلس‌های تولید شده مقاومت بیشتری دارند. بر اساس این موضوع می‌توان گفت که استفاده از یک محافظ صفحه نمایش بسیار منطقی بوده؛ زیرا هزینه تعویض گلس گوشی‌های پرچمدار بسیار زیاد است.

ممکن است بخواهید از گوشی هوشمند خود در زیر آب (استخر) استفاده کنید اما گوشی شما ضد آب نباشد. برای رفع این مشکل کیف‌های ضد آبی برای گوشی‌های هوشمند وجود دارند که کاملا ضد آب هستند و می‌توانید با استفاده از آن‌ها زیر آب از گوشی هوشمند خود برای فیلم‌برداری یا عکاسی استفاده کنید. یکی از مزیت‌های مزیت این کیف‌ها قیمت پایین آن‌ها است. گاردها یا همان قاب گوشی‌های هوشمند می‌توانند از به وجود آمدن خسارت‌های سنگین جلوگیری کنند و وجود این دسته در لیست مهمترین لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند، چندان هم عجیب نیست.

گلس (محافظ صفحه نمایش)

برخی از افراد بر این باورند که استفاده از محافظ صفحه نمایش (گلس) باعث کاهش حساسیت صفحه لمسی گوشی هوشمند می‌شود و برخی دیگر نیز می‌گویند استفاده از گلس نمی‌تواند همان حس شیشه مقاوم گوشی هوشمند را هنگام استفاده به کاربر منتقل کند. اما همانطور که می‌دانید صفحه نمایش یک گوشی جزو مهم‌ترین اجزای آن بوده و هزینه تعویض آن نیز بسیار گران است؛ برای مثال هزینه تعویض صفحه نمایش گوشی آیفون 12 پرو مکس حدود ۳۲۹ دلار و گلکسی اس 21 اولترا ۲۸۹ دلار است.

در حال حاضر می‌توانید با پرداخت ۳۰۰ دلار یک گوشی هوشمند میان‌رده ۵G خریداری کنید، در نتیجه استفاده از یک محافظ صفحه نمایش می‌تواند بسیار برای کاربران مفید باشد.

برای تعویض صفحه نمایش گوشی‌های ارزان چینی مانند شیائومی می ۱۰ نیز باید مبلغی حدود ۱۵۰ دلار بپردازید و اگر بخواهیم کلی حساب کنیم شما باید حدود ۲۰ درصد از قیمت گوشی را برای تعویض صفحه نمایش هزینه کنید. این درحالی است که این امکان وجود دارد با خرید یک گلس 5 دلاری از به وجود آمدن ضرر ۳۰۰ دلاری جلوگیری کنید.

مزیت این محافظ‌ها این است که نه تنها از شکسته شدن گلس نمایشگر جلوگیری می‌کنند بلکه می‌توانند در برابر خط و خش نیز مقاومت کنند. این دسته از لوازم جانبی همانند قاب (گارد) گوشی هوشمند جزو مهمترین لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند است.

هدفون

این دسته از لوازم جانبی بسیار مورد توجه علاقمندان به موسیقی و فیلم قرار گرفته است. با توجه به اقدامات اخیر شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند احتمالا در آینده هیچ دستگاهی به همراه هدفون عرضه نشود. هدفون‌ها به دو دسته بلوتوثی و سیم‌دار تقسیم می‌شوند و به اعتقاد بعضی از کاربران استفاده از هدفون‌های بلوتوثی، باعث افت کیفیت صدا می‌شوند.

اما با این وجود هدفون‌های بلوتوثی طرفداران بسیاری دارند. اگر شما هم علاقه‌مند به فیلم یا موسیقی نباشید برای برقراری تماس یا جستجو در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام به این گجت‌ها نیاز پیدا خواهید کرد. معمولا قیمت این دسته از هدفون‌ها بین ۲۰ تا ۲۰۰ دلار است و اگر بخواهید از هدفون‌های حرفه‌ای استفاده کنید باید حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار هزینه کنید.

مونوپاد

برای کسانی که اهل سلفی گرفتن هستند مهمترین لوازم جانبی برای گوشی‌های هوشمند می‌تواند مونوپاد باشد. با استفاده از این وسیله دیگر نیاز نیست برای گرفتن سلفی‌های چند نفره دست خود را دراز کنید؛ زیرا با تنظیم طول مونوپاد نتیجه بهتری خواهید گرفت. مونوپادها دیگر همانند قبل محبوب نیستند اما باز هم کاربرانی وجود دارند که از این گجت‌ها استفاده می‌کنند. طول این ابزار معمولا بین ۷ تا ۳۶ اینچ (۲۰ تا ۱۰۰ سانتی متر) متغیر است و شما می‌توانید بسته به نیاز خود یک منوپاد معمولی را با قیمت ۱۰ دلار خریداری کنید.

اضافه کردن یک لنز به پنل پشتی

چند سال پیش لنزها جزو مهم‌ترین لوازم جانبی گوشی‌های موبایل بودند و امروزه این گجت‌ها طرفداران چندان زیادی ندارند. اکنون دوربین گوشی‌های هوشمند دارای لنزهای تله فوتو، ماکرو، تشخیص عمق و حتی فوق عریض (اولترا واید) هستند و دیگر نیازی به استفاده از این گجت نیست. امروزه تعدادی از گوشی‌های هوشمند از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برند و اگر شما از یک دستگاه میان‌رده یا پایین‌رده استفاده می‌کنید، بهتر است از این گجت به عنوان لنز و دوربین اضافی بهره ببرید.

این لنزها دارای قابلیت زوم ۳۶ برابری در حالت عادی و زوم ۲۵ برابری در حالت ماکرو هستند که برای گرفتن تصاویر با جزئیات بسیار کاربردی هستند.

اگر قصد خرید لنز اضافی دارید بهتر است این لنز را از برند ZEISS تهیه کنید، زیرا عملکرد بهتری نسبت به دیگر نمونه‌های موجود در بازار دارد. بسیاری از لوازم جانبی دیگری مانند آداپتور، کابل شارژ، کارت حافظه (micro SD) و… وجود دارند که ‌می‌توانند در این لیست قرار بگیرند، اما ما این لیست را بر اساس مهم‌ترین لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند (به غیر از مورد آخر) تهیه کرده‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا