تکنولوژی

قرارداد اجاره کارخانه نوآوری «آزادی» تمدید می شود

رییس پارک فناوری پردیس گفت: در مذاکره با مالک کارخانه نوآوری آزادی مقرر شد، قرارداد اجاره تمدید شود.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، مهدی صفاری نیا امروز در اختتامیه جایزه سالانه هوش مصنوعی ایران و اختتامیه رقابت های سایبری پرچم که با حضور معاون علمی رییس جمهور در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد، درباره آخرین وضعیت کارخانه نوآوری آزادی گفت: وظیفه ما به عنوان دولت تسهیلگری، قاعده گذاری و ایجاد زمین بازی برای بازیگران یعنی افراد، تیم ها و شتاب دهنده ها است.

رییس پارک فناوری پردیس با اشاره به اینکه قرارداد ۵ ساله کارخانه نوآوری آزادی تمام شده است، افزود: ما بیش از ۲۰ جلسه برای مذاکره با مالک داشتیم و به این توافق رسیدیم که در مرحله اول قرارداد کارخانه را با مالک تمدید کنیم و در آینده در صورت امکان ملک کارخانه را خریداری کنیم.

صفاری نیا با بیان اینکه بیش از ۲ هزار نفر در کارخانه نوآوری در حوزه های مختلف از جمله آی تی و زیست فناوری مشغول به فعالیت هستند، گفت: هیچ نگرانی برای فعالیت تیم ها در کارخانه نوآوری آزادی وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: پارک فناوری پردیس حمایت هایی را در قالب معافیت های مالیاتی برای تیم ها و تسهیلات مالی برای شتاب دهنده های در کارخانه نوآوری در دستور کار خود دارد.

صفاری نیا از برگزاری المپیک فناوری در سال آینده خبر داد و گفت: المپیک فناوری در ۵ حوزه رباتیک، هوش مصنوعی، کد نویسی و مسابقه پهپادها خواهد بود.

وی ادامه داد: این رقابت ها ابتدا در سطح منطقه ای و سپس در نیمه دوم سال آینده به میزبانی پارک در سطح کشوری برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا