فناوری اطلاعات

توییتر صاحب سیستم پرداخت پول می‌شود

توییتر سرگرم توسعه سیستم پرداخت پول در این پلتفرم شبکه اجتماعی بوده و درخواست برای دریافت مجوز رگولاتوری را آغاز کرده است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل ازایسنا، ایلان ماسک، مالک جدید توییتر، از زمان خرید ۴۴ میلیارد دلاری این شرکت شبکه اجتماعی در تلاش برای ایجاد راه‌های جدید درآمدش به منظور جبران افت شدید درآمد تبلیغاتی است.

روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه نوشت: ساخت قابلیت پرداخت پول زیر نظر استر کرافورد، مدیر بخش مدیریت محصول در توییتر انجام می‌شود. وی یکی از مدیران مهم برای ایلان ماسک است.

ماسک پیش از این گفته بود خرید توییتر، بخشی از یک طرح بزرگ برای ایجاد یک اپلیکیشن همه منظوره خواهد بود که شامل شبکه اجتماعی، پرداخت نقطه به نقطه و خرید الکترونیکی است.

پیش از مالکیت ماسک، توییتر، اوایل سال ۲۰۲۱ سرگرم بررسی قابلیتی بود که به کاربران اجازه میداد از هوادارانشان انعام یا پرداخت دیجیتالی دریافت کنند.

در این بین، بلومبرگ نیوز گزارش داد توییتر نخستین بهره حدود ۱۲.۵ میلیارد دلار وامی که ایلان ماسک سال میلادی گذشته برای خرید و خصوصی کردن این شرکت دریافت کرده بود را پرداخت کرده است. به گفته منابع آگاه، توییتر این پرداخت را به گروهی از هفت بانک که در راس آنها مورگان استنلی قرار دارد، انجام داد.

ایلان ماسک که مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا است، علاوه بر وامی که از گروهی از بانک‌ها دریافت کرده است، بخشی از سهام خود در این شرکت خودروسازی را برای تهیه پول خرید توییتر فروخت.

این میلیاردر کارآفرین پس از خرید توییتر، برای کاهش هزینه‌ها در این شرکت، دست به اخراج گسترده کارمندان زد و طرح‌های جدید برای سرویس اشتراکی “توییتر بلو” معرفی کرد که شامل نشان احراز هویت بود. اما تبلیغات‌کنندگان به دلیل نگرانی از رویکرد ماسک درباره مقررات نظارت بر محتوا، از این پلتفرم کوچ کردند.

طبق آمار استاندارد مدیا ایندکس (اس‌ام‌آی)، هزینه تبلیغات در توییتر در نوامبر، ۵۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت. در حالی که سه ماه آخر سال معمولا هزینه تبلیغاتی بیشتری انجام می‌شود تا برندها، محصولاتشان را در فصل خرید تعطیلات، تبلیغ کنند. بر اساس بررسی این شرکت، ۱۴ آگهی‌دهنده بزرگ از میان ۳۰ آگهی‌دهنده در توییتر، تبلیغات در این پلتفرم را پس از این که ایلان ماسک کنترل توییتر را ۲۷ اکتبر به دست گرفت، متوقف کردند.

ماسک در رویدادی که در نوامبر در توییتر اسپیس برگزار شد، به مسئله شرکت‌هایی که تبلیغاتشان را متوقف کرده‌اند پرداخت و اعلام کرد این اقدام آگهی‌دهندگان را درک می‌کند. همزمان ماسک، گروه‌های کنشگر را برای تحت فشار قرار دادن آگهی‌دهندگان برای لغو آگهی در این پلتفرم رسانه اجتماعی، مقصر خواند. فروش تبلیغات حدود ۹۰ درصد از درآمد توییتر پیش از دوران ایلان ماسک بود.

بر اساس گزارش رویترز، وب سایت اینفورمیشن با اشاره به جزئیاتی که مدیران تبلیغات توییتر با کارکنان این شرکت در میان گذاشتند، گفتند: درآمد سه ماهه چهارم توییتر به دلیل افت تبلیغات، حدود ۳۵ درصد بر مبنای سه ماهه کاهش پیدا کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا