تکنولوژی

کمبود جهانی تراشه به پایان رسیده است!

کمبود تراشه جهانی به پایان رسیده است، همانطور که توسط آخرین گزارش ها تایید شده است. این بیانیه ممکن است بیش از حد خوش بینانه به نظر برسد، اما کاهش نرخ بهره برداری در کارخانه های ریخته گری تراشه کره جنوبی مانند سامسونگ، DB Hitek، Key Foundry، Magnachip و SK Hynix System IC از این اعلامیه پشتیبانی می کند. طبق گزارش ها، صنعت تراشه در حال حرکت به سمت یک زنجیره تامین پایدارتر است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ کمبود تراشه جهانی که در طول همه‌گیری آغاز شد، کل جهان را تحت تأثیر قرار داده است. کاهش ظرفیت تولید و افزایش همزمان تقاضا منجر به بحرانی شد که برای مدت طولانی ادامه داشت. علیرغم اینکه تولیدکنندگان تقریباً با ظرفیت کامل برای پاسخگویی به تقاضا کار می کنند، هم قیمت ها و هم در دسترس بودن محصول محدود باقی مانده است.

TSMC
اما آن دوران اکنون به پایان رسیده است. گزارش های اخیر نشان می دهد که بسیاری از تولید کنندگان در کره جنوبی با 60 تا 70 درصد کار می کنند. فقط سامسونگ یک استثناست که با 80 درصد ظرفیت کار می کند. متأسفانه تأثیر تورم جهانی و کاهش تقاضا برای محصولات فناوری اطلاعات منجر به کاهش قیمت و تقاضای تراشه ها شده است. شرکت های لوازم الکترونیکی مصرفی نیز با سطح بالای موجودی دست و پنجه نرم می کنند.

متأسفانه به نظر می رسد این وضعیت بر مصرف کنندگان تأثیر منفی می گذارد. افرادی که تنها چند ماه پیش به دلیل کمبود محصولات و سهام دستمزدهای بالایی می دادند، اکنون به دلیل افزایش هزینه ها و تورم، محصولات را با قیمت پایین خریداری می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا