موبایل

مشخصات هواوی P50 و P50 پرو

بعد از ماه‌ها انتظار و چند بار تعویق، بالاخره هواوی از جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار خود رونمایی کرد. برخلاف انتظارات خبری از مدل پرو پلاس نیست و فقط گوشی‌های هواوی P50 و P50 پرو معرفی شدند. هر دو گوشی از دوربین‌های همه‌فن‌حریفی بهره می‌برند و انتخاب چیپست هم ارتباط مستقیمی با تحریم‌های آمریکا دارد که در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ هواوی برای توسعه‌ی دوربین این دو گوشی بار دیگر با شرکت لایکا همکاری کرده است. سنسور ۵۰ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی P50 و P50 پرو مورد استفاده قرار گرفته که از قابلیت لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد. در این میان هواوی P50 پرو دارای سنسور سیاه‌وسفید ۴۰ مگاپیکسلی است و همچنین باید به تعبیه‌ی اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی هم اشاره کنیم. در ضمن به لطف وجود سیستم فوکوس خودکار لیزری، کاربران از این بابت نگرانی چندانی نخواهند داشت.

هواوی p50

در این گوشی دوربین پریسکوپی با زوم اپتیکال ۳٫۵ برابری تعبیه شده که البته به لطف استفاده از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی، زوم دیحیتالی ۱۰۰ برابری را هم به ارمغان می‌آورد. هواوی P50 هم دارای دوربین پریسکوپی با زوم ۵ برابری است که البته از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین اولترا واید این گوشی هم اگرچه میدان دید محدودتری را ارائه می‌کند، اما همچنان مبتنی بر همان سنسور ۱۳ مگاپیکسلی است. از دیگر شباهت‌های این دو گوشی می‌توانیم به استفاده از دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی اشاره کنیم.

هواوی p50

دوربین هواوی P50 پرو به لطف بهره‌گیری از قابلیت موسوم به XD Fusion Pro نسبت به P40 پرو می‌تواند دو برابر نور بیشتری دریافت کند و این قابلیت محدوده‌ی دینامیکی را حدود ۲۸ درصد افزایش می‌دهد. هر دو گوشی از فیلمبرداری ۴K پشتیبانی می‌کنند ولی خبری از رزولوشن ۸K نیست. برای ضبط فیلم‌های اسلومشون هم با رزولوشن ۱۰۸۰p می‌توانید از سرعت ۹۶۰ فریم در ثانیه استفاده کنید.

هواوی P50 پرو در دو نسخه‌ی مبتنی بر چیپست‌های کایرین ۹۰۰۰ و اسنپدراگون ۸۸۸ راهی بازار می‌شود. به نظر می‌‌رسد در بازار چین عمدتا مدل دارای کایرین ۹۰۰۰ به دست کاربران می‌رسد. نکته‌ی قابل توجه این است که هر دو نسخه از اینترنت ۵G پشتیبانی نمی‌کنند و کاربران باید به اینترنت ۴G بسنده کنند. ارزان‌ترین مدل این گوشی از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد و گران‌ترین مدل هم مبتنی بر ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است.

هواوی P50 هم صرفا با اسنپدراگون ۸۸۸ به دست کاربران می‌رسد و خبری از عرضه‌ی مدل دارای چیپست کایرین نیست. این گوشی هم مانند برادر بزرگ‌تر خود فقط از اینترنت ۴G پشتیبانی می‌کند. کاربران برای خرید این گوشی در زمینه‌ی رم حق انتخاب ندارند و فقط باید به ۸ گیگابایت رم قانع باشند. ۱۲۵ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی هم این رم را همراهی می‌کنند. همانطور که انتظار داشتیم، هر دو گوشی همراه با سیستم‌عامل هارمونی عرضه خواهند شد.

هواوی p50

این دو گوشی تقریبا هم‌اندازه هستند اما هواوی P50 پرو از نمایشگر ۶٫۶ اینچی اولد با لبه‌های خمیده و رزولوشن ۱۲۲۵ در ۲۷۰۰ بهره می‌برد و رفرش ریت آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. از طرف دیگر هواوی برای گوشی P50 نمایشگر ۶٫۵ اینچی اولد با همان رزولوشن ولی رفرش ریت ۹۰ هرتز استفاده کرده است. هر دو نمایشگر از استاندارد HDR پشتیبانی می‌کنند.

انرژی مدل پرو از طرف باتری ۴۳۶۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود ولی مدل استاندارد دارای باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. در زمینه‌ی سرعت شارژ تفاوتی بین این دو وجود دارد و کاربران برای شارژ هر دو می‌توانند از شارژ سیمی ۶۶ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات استفاده کنند. از دیگر شباهت‌ها می‌توانیم به وجود اسپیکرهای استریو و داشتن گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار اشاره کنیم.

هواوی p50

طبق اعلام هواوی، این دو گوشی پرچم‌دار راهی بازارهای جهانی هم خواهند شد ولی هنوز تاریخ عرضه‌ی این گوشی‌ها در بازار کشورهای مختلف اعلام نشده است. اما در این میان می‌توانیم به تاریخ عرضه و قیمت این دو گوشی در بازار چین بپردازیم. ارزان‌ترین مدل هواوی P50 پرو ۹۳۰ دلار قیمت دارد و از اسنپدراگون ۸۸۸ و ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد. کاربران چینی برای خرید مدل‌های ۸/۲۵۶ و ۸/۵۱۲ گیگابایتی می‌توانند بین اسنپدراگون ۸۸۸ و کایرین ۹۰۰۰ دست به انتخاب بزنند و به ترتیب ۱۰۰۰ و ۱۱۵۰ دلار قیمت دارند. این مدل‌ها از تاریخ ۱۲ آگوست (۲۱ مرداد) راهی بازار چین می‌شوند. مدل دارای ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از ماه سپتامبر (شهریور-مهر) با قیمت ۱۲۴۰ دلار در قفسه‌ی فروشگاه‌های کشور چین قرار می‌گیرد.

گوشی هواوی P50 هم از ماه سپتامبر راهی بازار چین می‌شود و مدل دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در این کشور ۷۰۰ دلار قیمت دارد. کاربران چینی با پرداخت ۷۷۰ دلار می‌توانند مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی این گوشی را بخرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا