فناوری اطلاعات

مدیریت خدمات فناوری اطلاعات- ITSM

البرز فاوا نیوز، مدیریت خدمات فناوری اطلاعات یا همان ITSM  با استفاده از ITIL که به روشها را تعریف و مستند نموده برای رفع نیازهای مشتریان و اولویت‌بندی آن‌ها تلاش می نماید.

همانطور که در بالا اشاره کردیم ITSM دارای بخش‌های زیر می‌باشدکه در واقع همان بخش‌های اصلی ITIL هستند.

پشتیبانی از سرویس IT

  • مدیریت پیکربندی: جنبه فیزیکی و منطقی زیرساخت و سرویس‌های IT
  • مدیریت تغییرات: روش‌های استاندارد جهت مدیریت مؤثر تمامي تغییرات
  • مدیریت انتشار: تست، بررسی و انتشار تغییرات در محیط فناوري اطلاعات
  • مدیریت رویدادها: فرایندهای روزانه‌اي كه بازيابي خدمات نرمال قابل قبول با کمترین تأثیر در کسب و کار را به دنبال دارد.
  • مدیریت مشكلات (مسائل): تشخیص علل ریشه‌ای رویدادها با تلاش برای از حذف و مدیریت آن‌ها
  • میز سرویس: یک function (نه فرایند) که نقطه مرکزی اتصال بین کاربران و IT را فراهم می‌کند.
  • مدیریت دسترس پذیری: بهینه‌سازی سرویس‌ها و قابلیت‌های زیرساخت IT و پشتیبانی برای به حداقل رساندن از دسترس خارج شدن خدمات و ارائه سطوح پایدار خدمات برای رفع نیازهای کسب و کار
  • استمرار سرویس‌های IT: مدیریت توانمندی‌های سازمان به منظور فراهم آوردن سطح لازم و ضروری از خدمات پس از بروز وقفه
  • مدیریت ظرفيت: سازمان را برای مدیریت فني منابع و برنامه‌ريزي استراتژیک برای نیازمندی‌های منابع آتي توانمند ميسازد
  • مدیریت سطح خدمات: نگهداری و بهبود سطح سرویس برای سازمان
  • مدیریت مالی خدمات IT: مدیریت هزینه‌های مرتبط براي جمع‌آوري و فراهم کردن منابع مورد نیاز سازمان جهت پاسخگوئي به نیازها

 

ارائه (تحويل) سرويس IT

  • مدیریت دسترس پذیری: بهینه‌سازی سرویس‌ها و قابلیت‌های زیرساخت IT و پشتیبانی برای به حداقل رساندن از دسترس خارج شدن خدمات و ارائه سطوح پایدار خدمات برای رفع نیازهای کسب و کار
  • استمرار سرویس‌های IT: مدیریت توانمندی‌های سازمان به منظور فراهم آوردن سطح لازم و ضروری از خدمات پس از بروز وقفه
  • مدیریت ظرفيت: سازمان را برای مدیریت فني منابع و برنامه‌ريزي استراتژیک برای نیازمندی‌های منابع آتي توانمند ميسازد
  • مدیریت سطح خدمات: نگهداری و بهبود سطح سرویس برای سازمان
  • مدیریت مالی خدمات IT: مدیریت هزینه‌های مرتبط براي جمع‌آوري و فراهم کردن منابع مورد نیاز سازمان جهت پاسخگوئي به نیازها

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا