تکنولوژی

مافلین؛ حیوان خانگی رباتیک بامزه

“مافلین” نام ربات کوچک و بامزه‌ای است که به هوش مصنوعی مجهز است و مانند یک حیوان خانگی عمل می کند.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از ایسنا، نمایشگاه CES هر سال میزبان حداقل یک محصول بامزه و دلربا است که حتی سردترین قلب‌ها را نیز آب می‌کند. امسال این افتخار نصیب “مافلین”(Moflin) شده که یک ربات خانگی مجهز به هوش مصنوعی است که به شکلی است که به نظر می‌رسد کسی آب روی یک میکروفون ریخته است.

“مافلین” مانند همتایان خود دارای توانایی‌های عاطفی و توانایی یادگیری است. این ربات بامزه تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار دلار سرمایه جمع‌آوری کرده است تا با خیال راحت از یک مفهوم به واقعیت تبدیل شود.

طبق گفته شرکت سازنده این ربات موسوم به “Vanguard Industries”، احساسات “مافلین” مانند یک حیوان واقعی تکامل می‌یابد. به طور دقیق‌تر می‌توان گفت که “مافلین” این توانایی را دارد که در محدوده‌ای از احساسات مانند هیجان، آرامش و عادی بودن قرار گیرد.

به نظر می‌رسد که “مافلین” به اندازه کافی هوشمند هست که بتواند نحوه برخورد افراد مختلف با خود را تشخیص دهد و متناسب با رفتار آنها با طیف وسیعی از صداها و حرکات به ابراز احساسات بپردازد.

“مافلین” یک حیوان خانگی مدرن برای یک عصر مدرن است. به همین ترتیب، به شکل مدرنی شارژ می‌شود و به شکل سنتی نباید آن را برای شارژ شدن به پریز دیوار وصل کرد. در عوض، “مافلین” یک لانه تخم مرغی شکل دارد که وقتی مانند یک حیوان خانگی واقعی می‌خواهد به استراحت بپردازد به لانه خود رفته و به صورت بی‌سیم شارژ می شود. “مافلین” در هنگام استراحت حتی گاهی تکان می‌خورد و صداهایی را زمزمه می‌کند.

یک میکروفون در آن تعبیه شده است تا بتواند صدای افراد را بشنود و به آن پاسخ دهد. ضمن اینکه “مافلین” برای برقراری ارتباط با برنامه‌های موبایلی به بلوتوث مجهز است که هنوز جزئیات بیشتری در این مورد ذکر نشده است.

“مافلین” همچنین دارای خز قابل جابجایی است که به رنگ قهوه‌ای یا نقره‌ای موجود است و می‌توان هر از چند گاهی آن را درآورد و شست. همچنین باتری‌های آن قابل تعویض هستند.

قیمت این ربات خانگی حدود ۴۰۰ دلار تخمین زده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا