موبایل

تهدید بدافزاری برای یک میلیارد دانلود اپلیکیشن اندرویدی

اپلیکیشن‌های بانکی برای اکوسیستم اندروید که بیش از یک میلیارد بار دانلود شده‌اند، در معرض آلودگی به تروجان‌های خطرناک قرار دارند.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، بررسی بیش از ۶۰۰ اپلیکیشن مالی توسط شرکت امنیت موبایل “زیمپریوم” نشان داد ۱۰ خانواده تروجان بانکی، این اپلیکیشن‌ها را هدف می‌گیرند و بیشترین حملات علیه اپلیکیشن بانکی همراه، علیه اپلیکیشن بانک اسپانیایی BBVA صورت گرفته که بیش از ۱۰ میلیون بار دانلود شده است.

در آمریکا، ۱۲۱ اپلیکیشن مالی که بیش از ۲۸۰ میلیون بار دانلود شده است، هدف حملات تروجان‌ها قرار گرفته‌اند. پس از آمریکا، کشورهای انگلیس و ایتالیا رکورددار بیشترین حملات به اپلیکیشن‌های مالی بوده‌اند و به ترتیب ۵۵ اپلیکیشن و ۴۳ اپلیکیشن هدف حمله قرار گرفته‌اند.

طبق یافته‌های زیمپریوم، تروجان‌ها به اپلیکیشن‌های بانکی سنتی علاقمند نیستند و راه‌کارهای فناوری مدرن را ترجیح می‌دهند. اپلیکیشن‌هایی که به پرداختهای موبایلی یا رمزارزها متمرکز هستند، محبوبیت بالایی دارند. در واقع سه اپلیکیشن مالی موبایلی که هدف این نوع بدافزار قرار گرفتند، مربوط به دارایی‌های مالی آلترنیتیو هستند.

بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، تی‌پات، فعال‌ترین تروجان بانکی بوده و از ۶۰۰ اپلیکیشن مورد بررسی، علیه ۴۱۰ اپلیکیشن مورد استفاده قرار گرفته است و “اگزوبات کامپکت دی” که به “اوکتو” معروف است، قدیمی‌ترین تروجان بانکی است که نخستین بار پنج سال پیش شناسایی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا