موبایل

قابلیت‌های جدید عکس‌برداری در پرچمدارهای سری P۴۰ هوآوی

سه پرچمدار جدید هوآوی از سری P۴۰ که به تازگی معرفی شدند، تعاریف جدیدی را در حوزه عکس‌برداری با موبایل ارائه کردند.

به گزارش البرز فاوا نیوز، بنابر اعلام هوآوی، عملکرد قابل توجه و تجهیز به فناوری‌های جدید و همراه با نوآوری دوربین، مهم‌ترین ویژگی‌ گوشی‌های هوشمند سری P هوآوی است و محصولات سری P۴۰ هم از این قاعده مستثنی نیستند. سه‌گانه گوشی پرچمدار هوآوی از سری P۴۰ بهبود عملکرد دوربین و البته بهینه‌سازی هرچه بیشتر هوش مصنوعی را برای کاربران مشتاق عکاسی تدارک دیده‌اند و مجموعه‌ای از فناوری‌های مختلف در دوربین سه محصول جدید هوآوی به استفاده شده است.

مقایسه دوربین‌ها؛ متنوع برای عملکردهای مختلف

گوشی‌های هوشمند Huawei P۴۰، Huawei P۴۰ Pro و Huawei P۴۰ Pro+ به ترتیب از سه، چهار و پنج دوربین استفاده می‌کنند با این حال مولفه‌های مشترکی میان دوربین‌های این سه محصول وجود دارد.

سنسورهای وسیع‌تر، جذب نور بیشتر

دوربین اصلی هر سه پرچمدار جدید هوآوی، سنسور ۵۰ مگاپیکسلی RYYB دارد. رزولوشن دوربین اصلی از ۴۰ مگاپیکسلی که در نسل قبلی گوشی‌های هوشمند سری P هوآوی دیده بودیم به ۵۰ مگاپیکسل افزایش یافته است. این دوربین امکان استفاده از تکنیک Pixel Binning یعنی جمع آوری اطلاعات چهار پیکسل و ادغام آن در یک پیکسل با رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسل را فراهم می‌کند، پیش از این رزولوشن یادشده ۱۰ مگاپیکسل بود.

استفاده از سیستم ساب‌پیکسل RYYB به جای RGGB در دوربین، به‌کارگیری پیکسل‌های زرد رنگ جهت جذب ۴۰ درصد نور بیشتر در مقایسه با سنسورهای متداول RGGB ممکن می‌کند. فرآیندی که منجر به افزایش میزان جزئیات تصویر و البته عملکرد بهتر در نور کم می‌شود. این‌بار هوآوی فناوری RYYB را برای دوربین تله فوتو پرچمدارهای جدید هم استفاده کرده است؛ که به کاهش نویز و بهبود جزئیات حتی در زمانی که در محیطی تاریک زوم می‌کنید کمک می‌کند.

شاید برجسته‌ترین قابلیت در دوربین اصلی گوشی‌های جدید سری P۴۰ هوآوی، سنسور بزرگ‌تر ۱.۲۸/۱ اینچی باشد.

بزرگ‌نمایی بدون افت کیفیت تا ۱۰ برابر

دوربین تله فوتو در Huawei P۴۰ امکان استفاده از بزرگنمایی ۳ برابری را فراهم می‌کند. در Huawei P۴۰ Pro هم می‌توان از بزرگنمایی ۵ برابری برای زوم روی سوژه، بدون افت کیفیت استفاده کرد.

در Huawei P۴۰ Pro+ از بزرگنمایی اپتیکال ۱۰ برابری استفاده شده که به دلیل استفاده از فاصله کانونی معادل ۲۴۰ میلی‌متر محقق شده است.

نکته کلیدی برای دست‌یابی به چنین فاصله کانونی و بزرگنمایی ۱۰ برابری، نوآوری هوآوی در به‌کارگیری طراحی پریسکوپی در دوربین است. به بیان دقیق‌تر، فاصله کانونی بیشتر به معنای افزایش فاصله میان لنز و سنسور است که باعث بیرون‌زدگی بیش از اندازه دوربین می‌شود. هوآوی برای رفع این محدودیت، از طراحی پریسکوپی در دوربین استفاده کرده است. در واقع هوآوی که با سری P۳۰ برای اولین بار طراحی پریسکوپی را به دوربین گوشی‌های هوشمند آورد، حالا با تکنولوژی جدیدتری بازگشته تا مجددا برتری خود را در این زمینه ثابت کند.

فناوری جدید فوکوس خودکار

استفاده از فوکوس خودکار با سرعت بالا در دوربین گوشی می‌تواند به ایجاد تصاویر شفاف‌تر به ویژه در مواردی که جابه‌جایی گوشی یا سوژه اتفاق می‌افتد کمک کند. در سری Huawei P۴۰ سنسور اصلی از قابلیت بهبودیافته فوکوس خودکار تشخیص فاز با عنوان Octa-Phase Detection Autofocus استفاده می‌کند.

دسته‌بندی هوشمندانه رنگ‌ها

چیپ‌ست Kirin ۹۹۰ و پردازنده سیگنال تصویر (ISP) ادغام شده در آن، مغز متفکر برای پردازش تصاویر در گوشی‌های هوشمند سری P۴۰ هوآوی هستند. جدیدترین راهکار پردازش تصویر هوآوی، در واقع اولین راهکار کاهش نویز برپایه فناوری BM۳D (مطابقت دادن بلوک‌ها و فیلترینگ سه بعدی) در گوشی‌های هوشمند است که پیش از این در Huawei Mate ۳۰ Pro دیده بودیم.

XD Fusion Engine نسل پیشرفته هوش مصنوعی

پردازش بر پایه هوش مصنوعی راهکاری است که قبلاً هم در گوشی‌های هوآوی دیده بودیم. در سری P۴۰ گوشی‌های هوآوی از جدیدترین بهینه‌سازی‌ها بر پایه فناوری XD Fusion Engine استفاده شده است. فناوری که در واقع نسل سوم موتور هوش مصنوعی هوآوی برای عکس‌برداری به حساب می‌آید.

XD Fusion Engine از ترکیب توانایی پردازشگر سیگنال تصاویر Kirin ۹۹۰ و واحد پردازش عصبی (NPU) استفاده کرده تا الگوریتم‌های پردازشی را بهبود بدهد. XD Fusion Engine چند فریم را با استفاده از چند دوربین به طور هم‌زمان ثبت می‌کند و فرایند شناسایی و بهینه‌سازی را کلید می‌زند. استخراج جزئیات کافی، کاهش نویز و بهبود رنگ و محدوده دینامیکی از نتایج این فناوری است.

هوآوی از فناوری هوش مصنوعی برای بهبود عکس‌برداری در سناریوهای خاص استفاده می‌کند. به عنوان مثال در عکس‌برداری از چهره شاهد بهبود بافت پوست، رنگ پوست و نور عکس هستیم. این بهبود عملکرد را می‌توان در ایجاد افکت بوکه هم تماشا کرد. فناوری زوم هیبریدی Super Resolution هم بخشی از این موتور پردازشی است که بهبود کیفیت را در مقایسه با بزرگنمایی دیجیتالی استاندارد به دنبال خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا