تکنولوژی

قیمت‌های بالا، جنرال موتورز را تراشه ساز کرد

جنرال موتورز که از قیمت بالای تراشه‌های مورد نیاز خود به خشم آمده، تصمیم دارد تراشه‌های اختصاصی خود را به منظور استفاده در خودروهای خودران تولیدی بسازد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، به گفته مدیران بخش کروز، واحد رانندگی خودران جنرال موتورز، این شرکت تراشه‌های اختصاصی خود را برای خودروهای خودران توسعه داده که تا سال ۲۰۲۵ به کار گرفته می‌شوند. هدف از این کار کاهش هزینه‌ها و افزایش حجم تولید است.

جنرال موتورز با این کار از شرکت تسلا تقلید کرده و به جای استفاده از محصولات ان ویدیا، تراشه‌های سفارشی‌سازی شده خود را برای وسایل نقلیه تولیدی خود به کار می‌گیرد.

کارل جنکینز، رئیس سخت افزار واحد کروز، در اشاره‌ای آشکار به عملکرد شرکت ان ویدیا، سازنده مشهور واحدهای پردازش گرافیکی یا GPU، گفت: «دو سال پیش، ما پول زیادی برای خرید هر GPU از یک فروشنده معروف پرداخت می‌کردیم. اما دیگر هیچ مذاکره‌ای با این شرکت نداریم. زیرا تصمیم گرفتیم سرنوشت خودمان را در دست بگیریم.»

مدیران کروز این هفته برای اولین بار جزئیاتی در مورد تراشه‌های سفارشی ساخت خود ارائه کردند که در خودروهای موسوم به اوریجین نصب می‌شوند. این خودروها بدون پدال و فرمان هستند. میزان سرمایه گذاری شرکت جنرال موتورز در این طرح افشا نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا