تکنولوژی

قطع اینترنت رزرواسیون خانه های بوم گردی را به صفر رساند

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سی و سومین نشست از سلسله نشست‌های نقد و اندیشه با موضوع «کارآفرینی در فضای مجازی جهش‌ها و چالش‌ها» برگزار شد.

حسین اسحاقی، مدیرعامل پلت‌فرم ایران‌ بوم‌گری در پاسخ به سوالی در مورد ایده تشکیل پلت فرم ایران بوم گردی گفت: ایده تاسیس سامانه از سال ۹۵ استارت زده شد و در ۹۶ اقامتگاه های بوم گردی استان مازندران را دیدیم و اطلاعات آنها را در شهریور در سیستم وارد کردیم و آذرماه اولین رزورهای اقامتگاه های بوم گردی را شروع کردیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه تخصصی کار از همان ابتدا بر بستر خانه های بوم‌گردی بنا شده بود، افزود: رقابت با شرکت هایی که از سال ۸۴ در حوزه گردشگردی فعال بودند برای استارت آپ ما بسیار سخت بود و به همین دلیل فعالیت در حوزه اقامتگاه بوم گردی را انتخاب کردیم.

اسحاقی با اشاره به اینکه قطع اینترنت در کشور باعث شد ضرر زیادی به شرکت ایران بوم گردی وارد شود، گفت: سایت ما در جستجوی گوگل جزو پنج سایت اول است ولی با قطع اینترنت تنها کسانی که آدرس مستقیم سایت ایران بوم گردی را می دانستند می توانستند وارد سایت شوند که ۱۰ درصد را مشتریان را شامل می شود و  سایر کاربرانی که از گوگل استفاده می کردند به سایت دسترسی نداشتند و این موضوع عملا رزرو خانه های بوم گردی را در سایت ما به صفر رساند.

مدیرعامل پلت‌فرم ایران‌ بوم‌گری با اشاره به اینکه این سایت اپلیکیشن محور نیست تا کاربران از طریق آن بتوانند برای رزراوسیون اقدام کنند، ادامه داد:  در دوران قطع هشت روزه اینترنت فقط توانستیم با پیامک به مشتریان قبلی جهشی ایجاد کنیم ولی از طریق ورودی جستجوی گوگل ضربه بزرگی خوردیم.

وی با تاکید بر اینکه قطعی اینترنت فقط به شرکت ما ضربه نزده است، تصریح کرد: ۸۰۰ اقامتگاه بومگردی با سایت ما همکاری دارند که از نظر اقتصادی در این مدت گردش مالی نداشتند و این به معنی خواب سرمایه گذاری و ضرر آنها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا