گیم

فروش Detroit: Become Human از مرز ۸ میلیون نسخه عبور کرد

بازی دیترویت انسان شوید (Detroit: Become Human) را می‌توان یکی از بهترین عناویت تصمیم‌گیری ساخته شده دانست. این بازی توسط شرکت کوانتیک دریمز (Quantic Dreams) ساخته شده و از لحاظ داستانی و گیم‌پلی بسیار قوی بود. به طور کلی در عناوین تصمیم گیری داستان اهمیت بسیار زیادی دارد و دیترویت به بهترین نحو داستان خود را بیان می‌کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ حال شرکت سازنده اعلام کرده که فروش این بازی از مرز ۸ میلیون نسخه عبور کرده است. این عدد برای فروش بازی دیترویت روی کامپیوتر و کنسول پلی‌استیشن ۴ است. همینطور اینکه آمار اشتراک‌ها مثل پلی‌استیشن پلاس نیز از آن حذف شده است. پس یعنی بازی دیترویت به صورت خالص بیش از ۸ میلیون نسخه فروش داشته است.

بازی دیترویت انسان شوید در سال ۲۰۱۸ برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه شد. این بازی توانست توجه منتقدان را به خود جلب کند و امتیازات بسیار خوبی بگیرد. از طرفی پرفروش‌ترین عنوان شرکت کوانتیک دریمز شد که نشان داد گیمرها به عناوین داستانی نیز علاقه زیادی دارند. البته در این بازی چهره‌های معروفی مثل جسی ویلیامز (Jesse Williams) هم وجود داشتند که به فروش آن کمک کرد.

علت موفقیت دیترویت عرضه آن به همراه دو عنوان دیگر یعنی بیاند: دو روح (Beyond: Two Souls) و باران سنگین (Heavy Rain) بود. هر سه بازی در سال ۲۰۱۹ برای کامپیوتر عرضه شده که افزایش زیادی در فروش آن‌ها داشت. در اصل افزایش دسترسی گیمرها به این بازی در فروش آن تأثیر بسیار زیادی داشته است.

پس از عرضه بازی دیترویت، شرکت کوانتیک دریمز گسترده‌تر شده و تصمیم دارد تا پا را فراتر از ساخت عناوین داستانی بگذارد. به همین دلیل شرکت NetEase را خریداری کرده و در حال کار روی بازی جدید جنگ ستارگان به نام Eclipse است. این بازی نیز در ابتدا برای پلی‌استیشن ۵ عرضه خواهد شد.

بازی دیترویت شرایط بسیار خاص و دشواری را برای کاربر ایجاد می‌کرد. به همین دلیل این بازی باعث می‌شد تا قدرت تصمیم‌گیری کاربر به طور کامل به چالش کشیده بشود. دیترویت یک عنوان بسیار خاص و جذاب بوده که داستان زیبایی را بیان می‌کند. از طرفی این بازی داستان چند کرکتر مختلف را دنبال کرده که در انتها به هم متصل می‌شوند. چیزی که باعث شده جذابیت خط داستانی دیترویت از بسیاری از عناوین این چندسال جذاب‌تر باشد.

نکته مثبت در زمینه فروش دیترویت این بود که پس از تنها ۱ سال برای کامپیوتر عرضه شد. به همین دلیل کاربران کامپیوتر نیازی نداشتند تا زمان زیادی را صبر کنند. پس از عرضه نیز به شرکت سازنده اثبات شد که عناوین آن در میان کاربران کامپیوتر طرفداران بسیار زیادی دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا