موبایل

فروش جهانی تلفن هوشمند سقوط کرد

با متاثر شدن اعتماد مصرفی از تورم و نگرانی از وقوع رکود، فروش جهانی تلفن هوشمند در سه ماهه دوم، به پایین‌ترین آمار سه ماهه در دو سال گذشته سقوط کرد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل ازایسنا، شرکتهای تحقیقاتی Canalys و کانترپوینت اعلام کردند: در سه ماهه آوریل تا ژوئن، فروش جهانی تلفن هوشمند ۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به حدود ۲۹۰ میلیون دستگاه رسید. سامسونگ الکترونیکس، با فروش حدود ۶۲ میلیون دستگاه گوشی، صدرنشینی خود در بازار تلفن هوشمند را حفظ کند در حالی که اپل در رتبه دوم ایستاد و شیائومی، اوپو و ویوو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. این سه برند چینی کاهش دو رقمی فروش را تجربه کردند و در میان آنها، فروش شیائومی ۲۵ درصد کاهش پیدا کرد.

به گفته تحلیلگران، قرنطینه طولانی کووید ۱۹ در شانگهای و پکن، به فروش تلفن هوشمند در چین ضربه زد در حالی که کل بازار اکنون با اشباع گوشی‌های ارزان قیمت و عدم تمایل مصرف کننده برای خرید، به چالش کشیده شده است.

توبی ژو، تحلیلگر شرکت Canalys در گزارشی نوشت: کمبودهای زنجیره تامین، مسئله اصلی نیستند زیرا سفارش قطعات به سرعت کاهش پیدا کرده‌اند و تامین کنندگان نگران مازاد عرضه شده‌اند. با وجود در راه بودن مدلهای جدید و فروش جشنواره در نیمه دوم سال، مسائل ژئوپلیتیکی، افول اعتماد مصرفی و تورم بالا، به عملکرد بازار در آینده ضربه خواهد زد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سامسونگ در پیش بینی خود از بازار تلفن همراه در نیمه دوم سال بازبینی کرد و اکنون انتظار فروش ثابت یا رشد ملایم را دارد. احتیاط درباره تقاضای ضعیف‌تر،  در کنفرانس پس از اعلام درآمدهای اپل منعکس شد و تیم کوک، مدیرعامل اپل به موانع اقتصادکلان، توقف فروش در روسیه و اختلال در چین، برای عملکرد ضعیف اپل واچ و رایانه‌های مک در این سه ماهه اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا