فناوری اطلاعات

فراخوان تشکیل کمیته‌های متناظر حمل‌ونقل

فراخوان تشکیل کمیته‌های فنی متناظر با عنوان «سیستم‌های حمل و نقل هوشمند» و «سیستم‌های مدیریت ایمنی ترافیک راه‌ها» اعلام شد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری؛ با توجه به عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین المللی استانداردسازی(ISO)  و همچنین وجود کمیته‌های تخصصی در این سازمان ، لازم است که تمامی کشورهای عضو، کمیته‌های متناظری را جهت اعمال نظر بر روی مصوبات کمیته‌های تخصصی ISO و یا تغییر آن‌ها ایجاد کنند. بر همین اساس، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل و نقل و پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری سازمان استاندارد، برای این موضوع فراخوان اعلام کردند.

کمیته فنی متناظر (ISIRI/ TC 204) با عنوان «سیستم های حمل و نقل هوشمند» و همچنین کمیته فنی متناظر(  ISIRI/ TC 241) با عنوان «سیستم‌های مدیریت ایمنی ترافیک راه‌ها» دو کمیته‌ای هستند که این ستاد از فعالان و متخصصان، برای عضویت در آنها دعوت به عمل آورده است.

استاندارد سازی سیستم های اطلاعاتی ، ارتباطی و کنترل در زمینه حمل و نقل سطحی شهری و روستایی ، از جمله جنبه های بین مدلی و چند حالته آن ، اطلاعات مسافر ، مدیریت ترافیک ، حمل و نقل عمومی ، حمل و نقل تجاری ، خدمات اضطراری و خدمات تجاری در سیستم های حمل و نقل هوشمند (ITS) از دامنه‌های کاری این کمیته خواهد بود.

پذیرش از 23 دی ماه سال جاری آغاز شده است و تا 12 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند فرم عضویت را از این‌جا دریافت به پس از تکمیل، به نشانی sh.khodamoradi@sat.isti.ir ارسال کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا