تکنولوژی

عینک هوشمند Glasses T1 لنوو رونمایی شد

لنوو امروز عینک هوشمند جدیدی با عنوان Glasses T1 را معرفی کرد که می‌تواند با اتصال به دستگاه‌های مختلف و مجهز به پورت USB-C یک نمایشگر OLED و با وضوح عالی را پیش چشم کاربران خود قرار دهد. استفاده از این عینک هوشمند به منظور تماشای فیلم، ویرایش تصاویر و ویدیوها و همچنین اجرای بازی‌ها می‌تواند ایده‌ای جذاب و عالی باشد.

فناوری برتر دیجیتال به لنوو در حاشیه مراسم رونمایی از عینک هوشمند Glasses T1 اعلام کرد که آن می‌تواند نقش یک نمایشگر شخصی و خصوصی را برای کاربران ایفا کند و به صورت همزمان دو نمایشگر micro-OLED و با وضوح 1920 در 1080 پیکسلی را پیش چشم آن‌ها بگذارد. نمایشگر طراحی شده برای این عینک هوشمند دارای نرخ بروزرسانی 60 هرتزی است و از این نظر کمی از محصولات مشابه موجود در بازار ضعیف‌تر است.

بنا به گفته شرکت سازنده عینک هوشمند Glasses T1 به گونه‌ای طراحی شده است که محتویات در حال نمایش بر روی سیستم‌های خانگی، تلویزیون‌ها، گوشی‌های هوشمند و یا حتی نمایشگرها را بدون تاخیر، پیش چشم کاربران به نمایش درآورد. عینک Glasses T1 سبب می‌شود که کاربران تصاویر را همچون یک صحنه سینما به صورت بزرگ و عریض مشاهده و بتوانند جزییات تصویر را بهتر از قبل درک کنند.

می‌توان از این عینک به منظور اجرای بازی‌ها و تماشای فیلم‌ها استفاده کرد. کاربرانی که در حوزه تولید محتوا و ویرایش تصاویر و ویدیوها فعالیت دارند نیز می‌توانند از این عینک به منظور مشاهده بهتر تصاویر و محتویات استفاده کنند.

عینک هوشمند Glasses T1 برخلاف بسیاری از عینک‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به صورت مستقل عمل نمی‌کند و به دستگاه‌های دیگر وابسته است تا محتویات در حال نمایش را از آن‌ها دریافت نماید. این عینک از یک ارتباط سیمی و مبتنی بر پورت USB-C بهره می‌برد و به همین دلیل می‌تواند به تمامی دستگاه‌های مجهز به این درگاه متصل شود. این عینک به رابط کاربری Ready For که توسط شرکت موتورولا طراحی شده است نیز مجهز است و به این ترتیب قادر است برای اجرای برنامه‌ها به شکل دستگاه‌های دسکتاپ مورد استفاده قرار بگیرد.

لنوو اعلام کرده که عینک Glasses T1 به گونه‌ای طراحی شده است که کاربران در هنگام استفاده به صورت طولانی مدت احساس راحتی کنند. حتی می‌توان در محفظه داخلی این عینک لنزهای طبی قرار داد تا تصاویر به صورت واضح به چشم کاربران برسد. برای عینک Glasses T1 باتری داخلی در نظر گرفته شده است اما می‌توان انرژی موردنیاز آن را از دستگاه‌های میزبان و فرستنده اطلاعات در حال نمایش نیز دریافت کرد.

دیگر قابلیت مهم این عینک اسپیکرهای داخلی قدرتمند است که به کاربران اجازه می‌دهد حتی صدای محتویات در حال نمایش را هم به صورت خصوصی و مستقل گوش کنند.

عینک هوشمند Glasses T1 لنوو

به نظر می‌رسد عینک Glasses T1 به صورت ویژه به منظور استفاده توسط گیمرهای موبایل طراحی شده است. گفته می‌شود دنیای گیمینگ با دستگاه‌های موبایل و قابل حمل تا سال 2026 چیزی در حدود 160 میلیارد دلار ارزش خواهد داشت. تماشای روز افزون استریم‌های ویدیویی و همچنین سرویس‌های تلویزیونی تحت وب نیز فرصت موفقیت را برای عینک هوشمند جدید لنوو بیشتر می‌کند.

لنوو اعلام کرده است که عینک Glasses T1 را در ابتدا در بازار کشور چین عرضه می‌کند. قرار است این عینک تا پایان سال جاری میلادی با عنوان عینک Lenovo Yoga در این کشور عرضه شود. همچنین لنوو قصد دارد در سال آینده میلادی این عینک را در دیگر کشورها نیز روانه بازار کند. هنوز اطلاعاتی از قیمت این عینک در زمان عرضه منتشر نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا