تکنولوژیکامپیوتر

طرح مفهومی Sophia Project ریزر برای تبدیل میز کار به PC ماژولار رونمایی شد

برند ریزر در سال‌های گذشته همواره طرح‌های مفهومی عجیبی را در CES به نمایش گذاشته و امسال هم یکی از دیوانه‌وارترین این طرح‌ها یعنی Project Sophia را رونمایی کرده که یک کامپیوتر دسکتاپی و ماژولار کامل را داخل میزی شبیه واحدهای کنترل فیلم‌های علمی تخیلی تعبیه می‌کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ شرکت ریزر در گذشته نیز از علاقه خود برای ساخت کامپیوترهای ماژولار پرده برداشته بود؛ آن‌ها در سال 2014 از پروژه Christine که یک PC ماژولار شبیه برج جنگا بود رونمایی کردند. پروژه سوفیا به شکلی طراحی شده که بتواند 13 قطعه قابل تعویض را در خود جای دهد که کاربران می‌توانند از آن‌ها برای نصب، دماسنج، نمایشگرهای لمسی، شارژرهای بی‌سیم، سیستم میکس صدا، مانیتور پردازنده و کارت گرافیک و … استفاده کنند.

ریزر می‌گوید که این PC می‌تواند با توجه به نیازهای خاص کاربران بهینه‌سازی شود. برای مثال، یک استریمر احتمالاً به بلندگوهای بسیار قدرتمند، میکروفون‌های بهتر و یک نمایشگر جداگانه برای مشاهده چت نیاز خواهد داشت و یک ادیتور از سیستم میکس صدا و ماژول‌های مخصوص ادیت استفاده خواهد کرد.

طرح مفهومی Project Sophia یک شاسی دارد که به صورت مغناطیسی به نمایشگری 65 یا 77 اینچی از نوع OLED متصل شده و در زمان نیاز به تعویض کارت گرافیک یا پردازنده، به راحتی باز می‌شود. ریزر همچنین نورپردازی معروف RGB Chroma خود را نیز برای این PC در نظر گرفته است.

طرح مفهومی Sophia Project ریزر

باید به این نکته توجه داشته باشیم که ساخت کامپیوترهای ماژولار اختصاصی کار آسانی نیست، زیرا قطعات سخت‌افزاری بسیار زیادی با مشخصات گوناگون در بازار وجود دارند که با یکدیگر سازگاری ندارند. از این رو طرح‌هایی مانند Project Sophia تنها زمانی با موفقیت روبرو خواهند شد که ریزر بتواند قطعات سخت‌افزاری سازگار با آن را نیز تولید نماید.

با این حال توانایی بالای ریزر در تولید ایده‌های خلاقانه را باید به فال نیک گرفت و امید داشت که روزی طرح‌های جذابی همچون Project Sophia نیز بتوانند  کاربردهای تجاری پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا