گیم

شکست۸۳ درصد از بازی‌های موبایل ۳ سال پس از عرضه

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که ۸۳ درصد از بازی‌های موبایلی عرضه شده در عرض سه سال با شکست مواجه می‌شوند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ این گزارش‌ها که بر اساس مصاحبه با ۵۰۰ بازی‌ساز در بریتانیا و ایالات متحده توسط رسانه‌ی SuperScale جمع‌آوری شده است، نشان می‌دهد که ۷۶ درصد از بازی‌های عرضه شده در سال اول به اوج درآمد رسیده‌اند، اما تنها ۴ درصد در سال دوم به این اوج رسیده‌اند. این در حالی که ۴۳ درصد از بازی‌ها در طول توسعه لغو می‌شوند.

از طرفی در حالی که بیش از نیمی از توسعه‌دهندگان از عناصر آثار سرویس محور در بازی‌های خود استفاده می‌کنند، ۳۸ درصد، محتوا یا به‌روزرسانی‌های معمولی را برای بازی‌های خود منتشر نمی‌کنند.

همچنین کمتر از نیمی از آن‌ها به‌روزرسانی‌هایی به صورت ماهیانه برای آثار خود منتشر می‌کنند که منجر به رسیدن به این نتیجه می‌شود که تنها ۵ درصد از بازی‌ها در طول هفت سال پس از عرضه پشتیبانی می‌شوند که البته چندان هم عجیب نیست. در این میان با وجود میزان شکست آثار جدید، ۷۸ درصد از توسعه‌دهندگان ترجیح می‌دهند روی آن‌ها کار کنند. با این حال، بیش از یک سوم از بازی‌سازان بیان کرده‌اند که عدم اطمینان در صنعت آن‌ها را از توسعه‌ی آثار جدید باز می‌دارد و سی درصد احساس می‌کنند که بازار فعلی برای موفقیت در آن بسیار دشوار است.

طبق گزارش SuperScale، دو سوم استودیوها مجبور به اخراج، کوچک کردن یا کاهش بودجه‌ی خود بوده‌اند و ۲۹ درصد از توسعه‌دهندگان بودجه‌ی تبلیغات خود را کاهش دادند. ایوان ترانچیک (Ivan Trancik)، مدیرعامل و موسس SuperScale، می‌گوید:

صنعت بازی‌ در زمان فعلی بی‌ثبات است. سودآور ماندن برای بسیاری از توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایلی در مواجهه با چالش‌هایی مانند App Tracking Transparency، رقابت شدید در بازار موبایل و شرایط کلان اقتصادی مانند تورم بالا، دشوار است.

او در نهایت بیان کرده که گزارش‌های منتشر شده به عنوان زنگ خطری برای صنعت و منبع الهامی با اطلاعاتی کارآمد است که توسعه‌دهندگان و ناشران را به بینشی در مورد چگونگی به حداکثر رساندن درآمد رساندن بازی‌های قدیمی و جدیدشان مجهز می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا