تکنولوژی

سامسونگ بالاتر از اینتل؛ برترین تراشه‌ ساز جهان

شرکت سامسونگ با بدست آوردن سود بسیار از تولید و فروش نیمه هادی توانست جایگاه نخست این بازار را از اینتل پس بگیرد و به برترین تراشه ساز جهان تبدیل شود.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ بر اساس گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌آید سامسونگ توانسته با فروش بیشتر تراشه‌ حافظه در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی به جایگاه اول بازار نیمه‌رساناها در جهان برسد.

در ادامه این گزارش آمده که سامسونگ پس از 11 فصل توانسته جایگاه اول بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه را از اینتل پس بگیرد. البته این جایگاه به لطف افزایش تولید حافظه‌های DRAM و NAND توسط سامسونگ پس گرفته شده است.

بر این اساس درآمد حاصل از فروش تراشه‌های حافظه نسبت به سه ماهه قبل 12 درصد افزایش یافته است، زیرا تقاضا برای تراشه‌های مورد استفاده در برنامه ها و زیرساخت های کار از راه دور و یادگیری مجازی به رشد کمک کرده است. و این بخش 29 درصد از کل درآمد نیمه هادی‌ها را تشکیل می دهد.

این شرکت در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ سودهای بی سابقه‌ای را به دلیل عملکرد فوق العاده در این بخش بدست آورد. افزایش تقاضا برای محصولات نیمه هادی سامسونگ باعث شد تا بار دیگر این شرکت اینتل را پشت سر بگذارد و برترین تراشه ساز جهان شود.

سامسونگ برای اولین بار چهار سال پیش و در سال ۲۰۱۷ توانست اینتل را پشت سر گذاشته و جایگاه برتر را از آن خود کند. با این حال، اینتل توانست در سال ۲۰۱۹ دوباره پیشتاز بازار تراشه سازی شود. اما تقاضای شدید که پس از همه گیری کرونا و کمبود تراشه در جهان ایجاد شد، بار دیگر سامسونگ را به رتبه اول رساند.

افزایش تقاضای مداوم برای تراشه‌های حافظه احتمالاً ادامه خواهد داشت، بنابراین سامسونگ مدتی در جایگاه نخست باقی خواهد ماند. با این حال، با ورود اینتل به تجارت تراشه و پیروزی بر مشتریان سامسونگ مانند کوالکام، ممکن است طولی نکشد که دوباره راه خود را برای بازگشت به رتبه نخست باز کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا