فناوری اطلاعات

درخواست رفع فیلتر گوگل پلی، مورد مخالفت قرار گرفت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دو بار درخواست رفع فیلتر پلتفرم هایی همچون گوگل پلی را به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه را ارجاع دادیم اما با این درخواست مخالفت شده است، گفت: ادعای حذف بسته های بلند مدت اپراتورها کذب است و از یکسال گذشته بسته بلند مدت بالای چهار ماه نداشته ایم که امروز حذف شده باشد و تنها بسته هایی که قبلا وجود داشته افزایش قیمت 34 درصدی داشته اند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ضرورت بازنگری در سیاست های فیلترینگ گفت: ماموریت بازنگری در سیاست های فیلترینگ را آقای رئیس جمهور به دبیر محترم شورای عالی فضای مجازی سپرده اند و در حکم ایشان هم این مسئله درج شده است که باید در سیاست های مسدود سازی بازنگری صورت گیرد ما هم این مسئله را پیگیر هستیم.

وی درباره نقش دولت در این رابطه نیز گفت: کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه که بر اساس قانون جرائم رایانه ای این وظیفه را بر عهده دارد در دادستانی کل کشور قرار دارد که13 عضو دارد و شش عضو این کارگروه از دولت هستند.

زارع پور تصریح کرد: هر تصمیمی که در این کارگروه گرفته شود نیازمند هفت رای مثبت است بنابراین اگر همه اعضای دولت هم به پیش نویس مصوبه ای رای دهند باز هم تصویب آن نیازمند همراهی سایر اعضای این کارگروه است و در هر حال باز هم ما این مسئله را پیگیری می کنیم تا در ارتباط با برخی پلتفرم ها بازنگری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: ولی فارغ از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، در مورد پلتفرم های دیگر از جمله گوگل پلی و مصادیقی از این دست که امکان تجدید نظر وجود دارد، ما مسئله را پیگیری می کنیم کما اینکه دو بار این موضوع را به کارگروه تعیین مصادیق ارجاع داده ایم اما با این درخواست مخالفت شده است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: در هر حال بحث کلی بازنگری در سیاست های فیلترینگ به مرکز ملی فضای مجازی و دبیر شورا سپرده شده است و امیدوارم با پیگیری ایشان و سایر اعضا شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

زارع پور در ارتباط با ادعای حذف بسته های بلند مدت اپراتورها گفت: این خبر کذبی است که روزنامه ای دیروز آن را منتشر کرد و دوباره امروز نیز بر انتشار این خبر کذب خود اصرار ورزیده است درحالیکه از یکسال گذشته بسته بلند مدت بالای 4 ماه نداشته ایم که امروز حذف شده باشد و تنها بسته هایی که قبلا وجود داشته  افزایش قیمت  34 درصدی داشته اند.

وزیر ارتباطات در ادامه در حضور خبرنگاران با رجوع به سایت های اپراتورها موجود بودن بسته های اینترنتی بلند مدت را راستی آزمایی کرد.

زارع پور با اشاره به اینکه برای دریافت بسته اینترنت هدیه دولت تا آخر ماه فرصت ثبت نام است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۳.۵ میلیون نفر برای دریافت بسته اینترنت هدیه دولت ثبت‌نام کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا