تکنولوژی

سامسونگ اولین سنسور دوربین موبایل ۲۰۰ مگاپیکسلی جهان را معرفی کرد

سامسونگ ساعاتی قبل از سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی موسوم به ISOCELL HP1 رونمایی کرد که از بیشترین رزولوشن بین تمام سنسورهای دوربین موبایل بهره می‌برد. این سنسور از پیکسل‌های ۰٫۶۴ میکرومتری بهره می‌برد و می‌تواند با ترکیب ۱۶ پیکسل مجاور، به عنوان سنسور ۱۲٫۵ مگاپیکسلی مبتنی بر پیکسل‌های ۲٫۵۶ میکرومتری انجام وظیفه کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ سامسونگ برای فناوری ترکیب پیکسل این سنسور نام ChameleonCell را انتخاب کرده است. ترکیب پیکسل ۴ در ۴ برای محیط‌های کم‌نور مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا با این کار نور بیشتری ثبت می‌شود. همچنین در کنار ترکیب پیکسل ۲ در ۲ که منجر به ثبت عکس‌های ۵۰ مگاپیکسلی می‌شود، کاربران می‌توانند عکس‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی هم ثبت کنند.

این سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی از فیلمبرداری ۸K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و فیلمبرداری ۴K با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. در مورد فناوری فوکوس خودکار این سنسور هنوز جزئیاتی مطرح نشده است.

همچنین سامسونگ در کنار آن از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN5 رونمایی کرده که از پیکسل‌های ۱ میکرومتری بهره می‌برد. به گفته‌ی سامسونگ، این اولین سنسور مجهز به پیکسل‌های ۱ میکرومتری است که از فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel Pro استفاده می‌کند. از این نظر، مشابه سنسور ۵۰ مگاپیکسلی GN2 است که بزرگ‌ترین سنسور دوربین موبایل موجود در بازار محسوب می‌شود و سال گذشته شیائومی می ۱۱ اولترا به‌عنوان اولین گوشی مجهز به این سنسور راهی بازار شد.

سامسونگ اعلام نکرده که این سنسورهای جدید چه زمانی به مرحله‌ی تولید انبوه می‌رسند اما نمونه‌های اولیه برای سازندگان گوشی‌های هوشمند ارسال شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا