فناوری اطلاعات

سازنده چت‌جی‌پی‌تی در جست‌وجوی ۱۰۰ میلیارد دلار

شرکت OpenAI در مرحله مذاکرات اولیه برای دور جدید تامین مالی به میزان بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از  ایسنا، بلومبرگ در گزارشی با اشاره به اطلاعات منابع آگاه، نوشت، دور اخیر تامین مالی شرکت OpenAI، موقعیت این شرکت به عنوان یکی از ارزشمندترین استارتاپ جهان را تحکیم می‌کند.

به گفته منابع آگاه، سرمایه‌گذارانی که به طور بالقوه در دور اخیر تامین مالی مشارکت دارند، در مذاکرات مقدماتی حضور داشته‌اند. جزئیاتی مانند شرایط، ارزش گذاری و زمان دور تامین مالی، هنوز نهایی نشده و ممکن است تغییر کند.

بر اساس داده‌های شرکت  CBInsights، اگر دور اخیر تامین مالی طبق برنامه‌ریزی انجام شود، شرکت OpenAI را به دومین استارتاپ ارزشمند در آمریکا پس از شرکت اکتشاف فضایی اسپیس ایکس ایلان ماسک تبدیل می‌کند.

بلومبرگ پیش از این گزارش کرده بود که این شرکت قرار است یک پیشنهاد مناقصه جداگانه را در اوایل ژانویه تکمیل کند که به کارمندانش اجازه می‌دهد سهام خود را به ارزش ۸۶ میلیارد دلار بفروشند.

به گفته منابع آگاه، این برنامه توسط شرکت «ترایو کپیتال» هدایت می‌شود و تقاضای بالاتر از سهم موجود از سوی سرمایه‌گذاران مشاهده شده است.

سیر صعودی ارزش شرکت OpenAI، منعکس کننده تب هوش مصنوعی است که یک سال پیش، با عرضه چت بات هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی از سوی این شرکت، ایجاد شد. این شرکت، جذاب‌ترین استارتاپ سیلیکون والی شد و تا به امروز از مایکروسافت، ۱۳ میلیار دلار تامین مالی دریافت کرده است و باعث علاقه جدید به وعده هوش مصنوعی شده که ظرف مدت چند ماه، چشم انداز صنعت فناوری را تغییر داده است.

شرکت آمازون و آلفابت از آن زمان، میلیاردها دلار به شرکت آنتروپیک که رقیب شرکت OpenAI است، سرازیر کرده اند. شرکت انویدیا که سازنده بسیاری از تراشه‌های مورد استفاده برای وظایف هوش مصنوعی است، ماه میلادی جاری اعلام کرد بیش از ده‌ها سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۳ داشته است.

به گفته منابع آگاه، شرکت OpenAI همچنین مذاکراتی برای تامین مالی بین هشت تا ۱۰ میلیارد دلار برای یک سرمایه گذاری مشترک با شرکت G۴۲ ابوظبی در زمینه تراشه، برگزار کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سام آلتمن، مدیرعامل شرکت OpenAI به دنبال سرمایه برای این پروژه تراشه سازی با نام کد «دجله» است. هدف، تولید نیمه رساناهایی است که قادر باشند با محصولات انویدیا در حوزه هوش مصنوعی، رقابت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا