موبایل

دوربین زیر نمایشگر گلکسی زد فولد ۳ در رندری جدید

گلکسی زد فولد ۳ قرار اس در تاریخ ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد) در جریان رویداد آنپکد رونمایی شود. در نتیجه از بسیاری از قابلیت‌های آن باخبریم. حتی از این بابت که این گوشی قرار است از لحاظ ظاهری چگونه باشد هم مطلع هستیم. منتها در رندری که اخیرا از گوشی گلکسی زد فولد ۳ منتشر شده، علاوه بر شکل ظاهری، موفق شدیم نمای دوربین سلفی زیر نمایشگر آن را هم مشاهده کنیم.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ یکی از بهترین گوشی‌هایی که قرار است در سال ۲۰۲۱ راهی بازار شود، گلکسی زد فولد ۳ است. اگرچه این محصول یک گوشی تاشو است اما خب با در نظر گرفتن این مورد که سامسونگ آموخته که چگونه یک گوشی تاشوی خوب و باکیفیت بسازد، می‌توان اینطور پیش‌بینی کرد که خیلی زود، دوره‌ی این گوشی‌ها شروع خواهد شد و شاهد همه‌گیری آن‌ها خواهیم بود. به همین خاطر گلکسی زد فولد ۳ یکی از مورد انتظارترین گوشی‌های امسال به حساب می‌آید.

در رابطه با این گوشی خبرهای زیادی منتشر شده از جمله اینکه می‌دانیم از لحاظ اندازه تفاوت زیادی با نسل گذشته ندارد، نمایشگر درونی و بیرونی آن از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کنند، فناوری‌های بکار رفته در نمایشگر تاشو بسیار بیشتر و پیشرفته‌تر شده است، پشتیبانی از قلم S-Pen به این گوشی آمده، پردازنده‌ی آن اسنپدراگون ۸۸۸ است، یک باتری ۴۳۷۰ میلی‌آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه‌ی آن ایفای نقش می‌کند، دوربین‌های سه‌گانه با اندازه‌ی ۱۲ مگاپیکسل روی پنل پشتی خود دارد و بسیاری موارد دیگر که البته برخی از آن‌ها در حد یک شایعه هستند.

اما مهم‌ترین قابلیتی که در گلکسی زد فولد ۳ حضور خواهد داشت، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی است که در زیر نمایشگر تاشوی آن مخفی خواهد شد. قابلیت جذاب و جالبی که بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در تلاش برای ساخت محصولی مجهز به آن هستند اما فقط ZTE توانسته رسما یک محصول را با این فناوری نوآورانه راهی بازار کند که خب کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین زیر نمایشگر این گوشی هم اصلا رضایت‌بخش نبود.

اما گفته می‌شود آنچه که سامسونگ در زد فولد ۳ قرار داده ۴۰ درصد عملکرد بهتری دارد چرا که پیشرفته‌تر از آنچیزی است که تاکنون دیده‌ایم. خوشبختانه حالا افشاگر معروف یعنی Ice Universe توانسته تصویری از این گوشی را هم در صفحه‌ی رسمی خود در توییتر با کاربران به اشتراک بگذارد که در آن می‌توان به طور کامل، نمای ظاهری گلکسی زد فولد ۳ را با دوربین سلفی زیر نمایشگر آن مشاهده کرد.

در این پست آمده که این گوشی در نیمه‌ی دوم امسال رونمایی و راهی بازار خواهد شد که از این بابت مطلع بودیم و همچنین اینکه از لحاظ عبور نور، دوربین سلفی زیر نمایشگر نماینده‌ی مورد انتظار سامسونگ بسیار بهتر و پیشرفته‌تر از سایر گوشی‌های مجهز به این فناوری عمل می‌کند که البته پیش از این هم چنین ادعایی مطرح شده بود.

گلکسی زد فولد ۳

البته اگر دقت کنید، می‌توان کاملا متوجه شد که یک دایره‌ی سفید رنگ در آن نقطه از نمایشگر وجود دارد که خب مشکل خاصی هم نیست چون این فناوری تازه در ابتدای مسیر خود قرار دارد و تا زمانی که شرکت‌ها بخواهند به این علم دست پیدا کنند که چگونه می‌توان این دوربین را به طور کامل و بدون اینکه هیچ ردی از آن بماند زیر نمایشگر پنهان کرد طول می‌کشد و شاید اصلا این اتفاق هم نیفتد و ماهیت این فناوری همین باشد که اکنون و در این تصویر می‌بینید.

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کرد این است که رنگ‌بندی صفحه زمینه‌ای هم که در این رندر برای این گوشی در نظر گرفته شده به گونه‌ای است که دوربین سلفی را به‌خوبی به تصویر بکشد. به همین خاطر قطعا در استفاده‌ی روزمره و با بسیاری از تصویر زمینه‌های دیگر، قادر نخواهید بود در حالت عادی متوجه‌ی حضور این دایره‌ی سفید رنگ در گوشه‌ی صفحه شوید.

همانطور که اشاره شد، گلکسی زد فولد ۳ در تاریخ ۲۰ مرداد به همراه گلکسی زد فلیپ ۳، گلکسی بادز ۲ و ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ اکتیو رونمایی و در تاریخی نامشخص بعد از آن، راهی بازار خواهد شد. اطلاعات باقی مانده (نظیر قیمت و تاریخ دقیق عرضه به بازار) در رابطه با این محصول در صورتی که طی روزهای آتی منتشر نشود، قطعا در رویداد پیش رو در اختیارمان قرار خواهد گرفت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا