تکنولوژی

دوربین آیفون ۱۳ در رده‌بندی DxOMark بالاتر از آیفون ۱۲ پرو قرار گرفت

مدتی قبل سایت DxOMark نتیجه‌ی بررسی دوربین آیفون ۱۳ پرو را منتشر کرد و در رده‌بندی این سایت بالاتر از آیفون ۱۲ پرو قرار گرفت. حالا متخصصان این سایت دوربین آیفون ۱۳ را هم بررسی کرده‌اند که این گوشی هم توانسته نسبت به آیفون ۱۲ پرو امتیاز بهتری کسب کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ دوربین این گوشی در زمینه‌ی کیفیت عکاسی امتیاز ۱۳۸ را دریافت کرده که ۳ امتیاز بالاتر از آیفون ۱۲ پرو است و در زمینه‌ی فیلمبرداری موفق به دریافت امتیاز ۱۱۷ شده که ۵ امتیاز بالاتر از ۱۲ پرو محسوب می‌شود. در این گزارش آمده که سنسور دوربین اصلی این گوشی هم‌اندازه‌ی سنسور ۱۲ پرو است و علاوه بر این به جای فوکوس خودکار مبتنی بر فناوری PDAF، حالا فناوری Dual-Pixel برای این کار استفاده می‌شود.

به لطف بهره‌گیری از دیافراگم F/1.6 برای لنز دوربین اصلی و همچنین لرزشگیر مبتنی بر حرکت سنسور، تاثیر لرزش دست تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است. البته دوربین اولترا واید این گوشی تفاوتی با نسل قبلی ندارد و همان مشخصات مورد استفاده قرار گرفته‌اند. همانطور که احتمالا می‌دانید، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی در زمینه‌ی دوربین هیچ تفاوتی با هم ندارند و این یعنی از نظر عکس‌برداری و فیلمبرداری کیفیت مشابهی را ارائه می‌کنند.

سایت DxOMark دوربین این گوشی را ستایش کرده و می‌گوید عموما رنگ‌های زیبا با وایت بالانس مناسب ثبت می‌شوند. همچنین به سرعت و دقت بالای فوکوس خودکار هم اشاره شده است. از طرف دیگر، فقدان دوربین تله‌فوتو در این گوشی با انتقاد مواجه شده که طبق این گزارش، انعطاف‌پذیری دوربین را کاهش می‌دهد. از دیگر ضعف‌ها می‌توانیم به وجود نویز در ویدیوهای ثبت شده در محیط‌های کم‌نور و محدودیت گستره‌ی دینامیکی در برخی شرایط اشاره کنیم.

آیفون ۱۳

دوربین آیفون ۱۳ توانسته امتیاز مشابه با آیفون ۱۲ پرو مکس را دریافت کند و در رتبه‌ی دهم این سایت قرار گرفته است. باید خاطرنشان کنیم افراد زیادی نتایج بررسی سایت DxOMark را قبول ندارند و این امتیازها همواره مورد مناقشه هستند. با توجه به اینکه دوربین‌های موبایل روزبه‌روز بهتر می‌شوند، امتیاز دادن به آن‌ها هم بسیار سخت‌تر از گذشته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا