گیم

ده بازی سرویس محور با همکاری سونی و استودیوی بانجی ساخته می شود

سونی اخیراً اعلام کرده تا ماه مارس سال 2026 میلادی بیش از ده بازی سرویس محور آنلاین را با کمک استودیوی بانجی برای کاربران خود منتشر خواهد کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ در جریان یک کنفرانس اینترنتی، سونی از دستاوردهای سه ماهه سوم سال 2021 پرده برداشت و اعلام کرد که قصد دارد 10 بازی سرویس محور خود را تا ماه مارس 2026 منتشر کند.

پس از سال‌ها تمرکز دقیق روی عناوین تک نفره، این شرکت به شدت به سمت مدل تجاری Game as a Service (GaaS) پیش می‌رود. بدیهی است که اخبار جدید خرید «بانجی» (Bungie) به مبلغ 3.6 میلیارد دلار به شدت در این لیست تاثیرگذار است.

به غیر از بازی‌های جدیدی که توسط بانجی ساخته خواهد شد، سونی ممکن است به بازی مستقل چندنفره The Last of Us الهام گرفته شده از Factions اشاره داشته باشد.

یا حتی این اشاره می‌تواند مربوط به پروژه‌های اعلام شده جدید که با همکاری تیم‌های شریک مانند Deviation Games، Haven، Firewalk Studios در حال کار هستند، به اضافه تیم‌های داخلی سونی مانند Insomniac Games، Guerrilla Games، FireSprite و London Studio باشد.

علاوه بر این سونی همچنین اطلاعیه جدیدی در مورد فروش پلی استیشن 5 ارائه کرد. فروش جهانی در حال حاضر به 17.3 میلیون دستگاه رسیده است که نشان می‌دهد این کنسول در سه ماهه گذشته نسبت به نسل قبلی خود جایگاه زیادی را از دست داده است.

پلی استیشن 4 در همان بازه زمانی 20.2 میلیون دستگاه فروخته بود، اگر چه برخلاف پلی استیشن 5 ارتباطی با معضل کمبود تراشه جهانی نداشت. در واقع، سونی حتی به همین دلیل مجبور شد پیش بینی فروش کنسول‌های پلی استیشن خود را به 11.5 میلیون واحد کاهش دهد.

در ادامه گزارش صورت‌های مالی سه ماهه سونی آمده که فروش کمتر از حد انتظار کنسول پلی استیشن 5 به دلیل کمبود در تامین قطعات، به ویژه نیمه هادی‌ها در جهان است. انتظار می‌رود درآمد عملیاتی به دلیل کاهش مورد انتظار در هزینه‌های فروش، موارد عمومی و اداری، بالاتر از میزان پیش بینی شده در ماه اکتبر باشد.

پیش‌ بینی جدید سونی سه میلیون دستگاه کمتر از پیش بینی قبلی بوده و این شرکت اکنون انتظار دارد تا پایان ماه مارس حدود 19.3 میلیون دستگاه بفروشد، در حالی که پیش بینی اولیه بیش از 22.5 میلیون دستگاه بود.

با این حال ژاپنی‌ها مطمئن هستند که نسل جدید کنسول پلی استیشن می‌تواند فروش از دست رفته خود را در آینده جبران کند، زیرا کمبود تراشه علت اصلی افت فروش بوده و با برطرف شدن این بحران، پلی استیشن 5 به روزهای اوج خود باز خواهد گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا