فناوری اطلاعات

دست اپلیکیشن‌های جاسوس در ویندوز ۱۱ رو می‌شود!

ویندوز ۱۱ ابزار حریم خصوصی جدیدی دارد که در حال حاضر در مرحله آزمایشی است و به کاربر اجازه می‌دهد مشاهده کند کدام اپلیکیشن‌ها اخیرا به اطلاعات حساس آنها دسترسی پیدا کرده‌اند.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل ازایسنا، قابلیت “بررسی حریم خصوصی” (Privacy Auditing)، توسط دیوید وستون، نایب رئیس بخش اینترپرایز و امنیت سیستم عامل مایکروسافت، در توییتر معرفی شد.

این قابلیت در بخش تنظیمات، در قسمت حریم خصوصی و امنیت قرار دارد. در این قسمت، کاربران می‌توانند فهرستی از فعالیتهای اخیر را مشاهده کنند؛ به عنوان مثال کدام اپلیکیشن هفته گذشته به میکروفون دسترسی پیدا کرده یا فعالیت مشکوکی در وبکم مشاهده شده است. همچنین نشان می‌دهد کدام اپلیکیشن‌ها به مخاطبان کاربر یا جزییات مربوط به مکان، تماسهای تلفنی و اطلاعات شخصی دیگر دسترسی پیدا کرده‌اند.

در هر مورد، زمان و تاریخ دقیق دسترسی به سخت افزار یا قابلیت مورد بحث، به کاربر اطلاع داده خواهد شد. از نظر شفافیت مربوط به نرم افزارهای موجود در سیستم، این قابلیت اطلاعات مفیدی فراهم خواهد کرد.

بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، مایکروسافت در زمینه حریم خصوصی، شهرت خوبی ندارد به خصوص از زمانی که ویندوز ۱۰ منتشر شده است. بنابراین مشاهده گام مثبتی که از سوی این غول نرم‌افزاری در این زمینه برداشته شده، اتفاق خوبی است و به کاربران ویندوز ۱۱ کمک می‌کند هوشیاری بهتری نسبت به امنیت رایانه شخصی خود داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا