فناوری اطلاعات

در مقابل هر سکو و پلتفرمی که حقوق مردم را نقض کند کوتاه نمی‌آییم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان اینکه در عین حمایت، در مقابل هر سکو و پلتفرمی که حقوق مردم را نقض کند، کوتاه نمی‌آییم، تاکید کرد: خط قرمز ما خدشه‌دار شدن حقوق و اعتماد مردم است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح امروز (چهارشنبه 24 آبان 1402) در پایان جلسه دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره گران‌فروشی و تخلف صورت گرفته از سوی یکی از پلتفرم‌های داخلی که گفته می شود روبیکاست، گفت: در دولت سیزدهم حمایت تمام قدی از سکوهای داخلی داشته و داریم. به نحوی می‌شود گفت که در این دولت خودمان را وقف سکوهای داخلی کرده‌ایم.

وی افزود: الان هم اعلام می‌کنیم که تمام ظرفیت‌های وزارت ارتباطات را به کار می‌گیریم که سکوهای داخلی تقویت شوند؛ اما این به معنای این نیست که کسی بخواهد از این حمایت‌ها سو استفاده کنند و حقوق مردم را تضییع کند و اعتماد مردم را دچار خدشه کند.

زارع پور ادامه داد: بر اساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی و بر اساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات، بهای ترافیک داخلی باید یک دوم ترافیک بین‌الملل و ترافیک پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی یک سوم باشد. این مصوبه‌ای است که جاری و ساری است باید همه از آن پیروی کنند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در این ارتباط گزارش‌هایی به ما رسیده بود و این مسئله بررسی و تخلف صورت گرفته از سوی یکی از سکوها تائید شد. الان هم با توجه به اینکه مرکز ملی فضای مجازی نیز درباره نحوه جبران خسارت باید نظر دهد ما  بسته پیشنهادی خودمان را به مرکز ارائه می کنیم تا در این رابطه تصمیم‌گیری شود.

وی با تأکید بر اینکه در مقابل هر سکو و پلتفرمی که بخواهد حقوق مردم را نقض کند ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم گفت: خط قرمز ما خدشه‌دار شدن حقوق و اعتماد مردم است و در این چارچوب هم کار را دنبال می‌کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا